افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کدام مواد غذایی باعث بیخوابی می شوند

 

  • قهوه: میزان حساسیت افراد مختلف در برخورد با کافئین٬ متفاوت است و بستگی به میزان اعتیاد فرد به کافئین دارد. اگر از میزان تحمل خودتان نسبت به کافئین بی اطلاع هستید٬ بهتر است که از مصرف نوشیدنیهای کافئین دار مثل قهوه در ساعات پایانی روز پرهیز کنید.

مصرف برخی از غذاها در وعده شام و به ویژه در ساعات نزدیک به خواب٬ خواب شبانه را مختل کرده و منجر می‌شوند صبح روز بعد احساس سنگینی و عدم استراحت کافی داشته باشیم.
به نقل از  health خطرناک‌ترین غذاها برای مصرف شبانه از این قرارند:
چیزبرگر: غذاهای چرب باعث سوزش سر دل و کندی بسته شدن دریچه بین معده و مری می‌شوند. از خوردن غذاهای چرب و فست فودهایی نظیر چیزبرگر در وعده شام پرهیز کنید.
قهوه: میزان حساسیت افراد مختلف در برخورد با کافئین٬ متفاوت است و بستگی به میزان اعتیاد فرد به کافئین دارد. اگر از میزان تحمل خودتان نسبت به کافئین بی اطلاع هستید٬ بهتر است که از مصرف نوشیدنیهای کافئین دار مثل قهوه در ساعات پایانی روز پرهیز کنید.
شکلات تیره: شکلات حاوی ترکیب دیگری به نام تئوبرومین است که این ترکیب نیز ضربان قلب را افزایش داده و منجر به بی خوابی می‌شود.
نوشابه: پپسی یا کوکاکولا٬ حاوی ترکیبات شیمیایی مثل بنزوئات سدیم هستند که باعث افزایش ترشح اسید معده می‌شوند.
مرغ: مرغ یا هر نوع ماده غذایی پروتئینی دیگر در شب مانع از خواب راحت می‌شود زیرا سرعت هضم غذا در دستگاه گوارش در زمان خواب تا حدود ۵۰ درصد پیدا می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *