افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کدام زنان مناسب ازدواج نیستند

  • گرچه مخالف جاه‌طلبي همراه تلاش سازنده، نيستم، اما زناني كه چنين خصوصيتي دارند، همه چيز را فداي كار خارج از خانه مي‌كنند. آنها براي مردانشان به صورت رقيب درمي‌آيند و دائما در فكر مقايسه با همسرشان هستند. اين زنان به آشپزخانه نمي‌روند، لباس يا ظرف نمي‌شويند و صراحتا مي‌گويند چرا بايد چنين كارهايي را انجام دهم؟

در ابتداي اين يادداشت به آقايان مجرد توصيه مي‌کنم بي‌دليل روي همه دختران عيب نگذاريد زيرا زن خوب بسيار زياد است و حتي به جرات مي‌توان گفت زنان خوب، بيشتر از مردان خوب هستند…

پس نگوييد قصد داريد براي هميشه مجرد بمانيد. براي اينكه بدانيد چه زني زن زندگي نيست و بي‌جهت به همه خانم‌ها انگ نزنيد به مشخصات زناني كه با ازدواج با آنها دچار دردسر مي‌شويد، اشاره کرده‌ام.

مال‌دوست‌ها

در اين تقسيم‌بندي بيشترين توجه به دختراني است كه به خاطر داشتن چنين امتيازي، از هنرهايي مثل خانه‌داري، توجه به همسر، احترام به خانواده و اقوام همسر و محبت‌ و رعايت حرمت‌هاي زناشويي بهره‌اي نبرده‌اند و اعتقاد دارند چون ثروتمندند، كسي نبايد به آنها بگويد بالاي چشمشان ابروست و كساني كه فاقد اين امتياز هستند، بي‌ارزش و بي‌عرضه مي‌دانند. البته در مقابل آنها هستند دختران ثروتمندي كه چنين نمي‌انديشند و به ساير ارزش‌هاي واقعي زندگي واقفند.

مدپرست‌ها

به زبان طنز، دختران مدپرست را دختران «مخ كوچك» لقب داده‌اند زيرا از واقعيت‌هاي زندگي و از دشواري‌هايش بي‌اطلاعند بنابراين در بحران‌ها و در فشار و تنگناهاي زندگي تاب و تحمل خود را از دست مي‌دهند. از آنجا كه آراستگي زينت هر زن است هيچ‌كس حق ندارد در خارج از چارچوب اخلاق، قانون و شرع، به دختران بگويد موي خود را آرايش نكنيد يا اينكه لباس‌هاي زيبا نپوشيد و…، فقط كار از جايي عيب پيدا مي‌كند كه زن بخواهد خود را هر دم به رنگي درآورد.» يكي از بزرگان مي‌گويد: «خداوند همه زنان را زيبا آفريده است»، اما يكي از معايب جامعه ما اين است كه اگر دختري كمي هم از زيبايي بهره‌مند باشد، تمام فاميل و دوستان دائم از كودكي مي‌گويند چه دختر زيبايي است! و آنقدر اين جمله طي سال‌ها تكرار مي‌شود كه دخترك معصوم حتي اگر خودش هم نخواهد، ناخودآگاه لوس و از خودراضي بار مي‌آيد. دختراني كه چنين شخصيتي دارند به دليل اينكه مدام موردتوجه اطرافيان قرار مي‌گيرند، ديگر نيازي نمي‌بينند براي ارتباط با اطرافيان يا بهبود روابط اجتماعي با ديگران تلاشي‌ كنند. آنها تصور مي‌كنند هنرهاي آشپزي، خانه‌داري و خلاصه كدبانوگري براي آنها لازم نيست. اين قبيل دختران غرور زياد و مخربي دارند چون در كودكي توجه زيادي به آنها شده و هرچه را كه مي‌خواسته‌اند پدر و مادر در اختيارشان گذاشته‌اند، فكر مي‌كنند پس از ازدواج هم بقيه درهاي زندگي روي همين پاشنه مي‌چرخد و حاضر نيستند در ناملايماتي كه در هر زندگي‌اي پيش مي‌آيد، صبر يا تلاشي بكنند زيرا آنها آموخته‌اند كه زيبايي تنها عامل موفقيت در زندگي است و كسي هم آنها را متوجه نكرده كه زيبايي بعد از چند صباحي كه گاهي به ۶ ماه و يك سال هم نمي‌رسد، براي شوهر عادي مي‌شود. البته هستند پدران و مادران آگاه و فرزانه‌اي كه فرزندانشان را طوري تربيت كرده‌اند كه علاوه بر زيبايي صورت، به ساير زينت‌هاي اخلاقي و اجتماعي و محاسن پسنديده ديگر نيز مزين و آراسته‌اند.

وابسته‌ها

اين دختران بايد قبل از انجام هر كاري، حتما آن را با ديگران در ميان بگذارند، حتي كارهاي بسيار جزئي و پيش‌پا افتاده. گرچه مشورت بسيار خوب است، اما نه براي هر كار كوچكي. در ميان گذاشتن هر مشكلي حتي يك سوءتفاهم جزئي با همسر، راهنمايي خواستن از ديگران، نشانه متكي بودن فرد است كه به‌تدريج در زندگي زناشويي مشكل‌آفرين مي‌شود.

از خودراضي‌ها

براي ازدواج با چنين دختراني عجله نكنيد و به اميد اينكه وقتي به خانه شوهر مي‌روند، خوب مي‌شوند، نباشيد. به خود وعده ندهيد كه چون بچه است، من او را مي‌سازم. البته شايد موفق شويد ولي به چه قيمتي؟ اين كار سخت و طاقت‌فرساست.

جاه‌طلب‌ها

گرچه مخالف جاه‌طلبي همراه تلاش سازنده، نيستم، اما زناني كه چنين خصوصيتي دارند، همه چيز را فداي كار خارج از خانه مي‌كنند. آنها براي مردانشان به صورت رقيب درمي‌آيند و دائما در فكر مقايسه با همسرشان هستند. اين زنان به آشپزخانه نمي‌روند، لباس يا ظرف نمي‌شويند و صراحتا مي‌گويند چرا بايد چنين كارهايي را انجام دهم؟ آدم جاه‌طلب در زندگي‌اش هدفي مشخص دارد و مي‌خواهد با پشتكار به آن برسد. جاه‌طلبي زماني مشكل‌آفرين مي‌شود كه كسي بخواهد همه چيز را تحت كنترل خود درآورد و به صورتي بيمارگونه، در تعقيب اهداف بلندپروازانه صاحب آن ايده جلوه‌گري و خانه و كاشانه شخص را فداي آن كند. اينكه چرا نبايد با اين زنان ازدواج كرد، به دليل فراواني پرونده‌‌هايي است كه منجر به جدايي و طلاق شده است.

همه چيزدان‌ها

عنوان بالا خيلي چيزها را روشن مي‌كند، اگر زني تصميم بگيرد شوهرش را تغيير دهد و براي او يك معلم اخلاق شود يا همه‌چيزدان، بايد بداند فقط همسرش را از خانه فراري خواهد داد زيرا مردها نمي‌توانند تحت كنترل زن‌ها بودن را تحمل كنند. البته حتما اين ضرب‌المثل را شنيده‌ايد كه مي‌گويد: «پشت سر هر مرد موفق همواره يك زن خوب ايستاده است» اين مطلب گوياي اين واقعيت است كه «مشاور مهربان» مرد بودن، با «عقل كل» شدن در خانه تفاوت بسياري دارد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *