افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کدام دارو های داخلی را پزشکان تایید نمی کنند

  • تجوز داروهایی که نمونه داخلی آن وجود دارد از سوی پزشکان سیاست قابل قبول نیست، بنابراین نباید اجازه تجویز داروهایی که نمونه داخلی آن وجود دارد را به پزشک داد.

 

منوچهرجمالی سوسفی  درخصوص دستورالعمل عدم تجویزداروهای خارج از فهرست  دارویی،گفت: این دستورالعمل را نمی توان به طورکامل اجرایی کرد، زیرا نمی توان هر داروی خارج از فارماکوپه دارویی را به بیماران ارایه نداد؛ برخی بیماران به دارویی نیاز دارند که در فارماکوپه ایران نیست.

نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مجوز واردات داروهای خارج از لیست دارویی ایران به کشور داده می شود، افزود: این دارو در داخل کشور ساخته نشده و با مجوز از خارج به داخل کشور وارد می شود، بنابراین پزشک مجوز لازم برای نسخه کردن این دارو را دارد؛ ضمن اینکه در اکثر شرایط همین دارو در لیست دارویی کشور قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اکثر داروها در داخل کشور تولید می شود، تصریح کرد: تجوز داروهایی که نمونه داخلی آن وجود دارد از سوی پزشکان سیاست قابل قبول نیست، بنابراین نباید اجازه تجویز داروهایی که نمونه داخلی آن وجود دارد را به پزشک داد؛ بنابراین نیاز بیماران به داروهایی که در داخل کشور شرایط تولید آن وجود ندارد را نباید با طرح برخی مسائل مختل کرد.

جمالی با تاکید براینکه حتی داروهایی وارداتی به کشور را می توان در لیست دارویی ایران قرار داد، گفت: تا زمانی که این دارو در داخل کشور تولید نشده، باید از نمونه خارجی آن استفاده کرد؛ بنابراین در خصوص یک بیماری خاص که داروی مورد نیاز آن در کشور وجود ندارد؛ باید برای رفع مشکلات بیمار از نمونه خارجی آن استفاده کرد، البته مهم ترین مشکل درحال حاضر این است که برخی پزشکان در تجویز دارو نمونه داخلی آن را تایید نمی کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه افزایش سطح کیفی داروهای داخلی مد نظر مسئولان قرار دارد، افزود: باید به جای طرح چنین مسائلی فشار و نظارت را بر شرکت های تولید کننده دارو با هدف افزایش سطح کیفیت دارواعمال کرد.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *