افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کدام افراد از محافظ دندان استفاده کنند

 

  • خودداری از جویدن آدامس، مداد یا هر وسیله دیگر می‌تواند در کاهش این عارضه کمک کند اما در برخی از موارد نیز باید درمان توسط پزشک انجام شود و خود درمانی می‌تواند تأثیرات منفی برجای بگذارد.

 

دندان قروچه یا ساییدن دندان زیاد در زمان خواب بوجود می آید و استفاده از محافظ دندان حتی در زمان خواب نیز می‌تواند دندان‌ها را از ساییده شدن و عارضه های آن محافظت ‌کند.

کوتاه شدن دندان‌ها به ویژه در دندان‌های جلو، آسیب به لثه، سست شدن دندان و لق‌شدگی، افتادن و دردناکی دندان، شکستن مینای دندان و پرکردگی‌ها، نازیبایی فک و دندان‌ها، سر درد و حساس شدن به سرما از عوارض این عادت بد است.

مصرف موادی نظیر نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند نوشابه‌ها، شکلات و قهوه و نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند موجب افزایش دندان قروچه شود.

خودداری از جویدن آدامس، مداد یا هر وسیله دیگر می‌تواند در کاهش این عارضه کمک کند اما در برخی از موارد نیز باید درمان توسط پزشک انجام شود و خود درمانی می‌تواند تأثیرات منفی برجای بگذارد.
این عارضه در کودکان به ویژه هنگام رویش دندان‌های شیری یا دایم هم می‌تواند اتفاق بیفتد که البته با کامل شدن رویش دندان‌ها این مشکل معمولاً حل می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *