افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهو و این خاصیت بی نظیر

کاهو و این خاصیت بی نظیر

  • کاهو از سبزی‌های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و یکی از پرمصرف‌ترین سبزی‌ها در میان ایرانی‌هاست؛ آن هم به شکل سالاد کاهو که از بقیه سالادها متداول‌تر است.

 

کاهو یکی از قدیمی‌ترین سبزیجات دنیا است که منشاء آن در هندوستان و آسیای مرکزی می‌باشد.

کاهو طبق مدارکی که بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می‌شده است و یک قرن قبل از میلاد به روم راه یافته و غذای مهمی‌برای رومیان بوده است. کاهو گیاهی است یک ساله که دارای برگ‌های پهن و دراز و سبز، با طعم کمی‌شیرین می‌باشد.

کاهو از سبزی‌های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و یکی از پرمصرف‌ترین سبزی‌ها در میان ایرانی‌هاست؛ آن هم به شکل سالاد کاهو که از بقیه سالادها متداول‌تر است.اما اینکه چه فوایدی دارد، دراینباره با دکتر عبدالحمید حسین نیا، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در اینباره به گفتگو نشسته که در ادامه می‌خوانید.
وی در ابتدا گفت : طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده که کاهو علاوه بر رفع تشنگی،به هضم وجذب غذا به شدت کمک می‌کند. در نتیجه اشخاصی که مشکل هضم غذا دارند به جای آب، همراه با غذا از کاهو استفاده نمایند به این دلیل که در صورتی که همراه غذا آب میل شود، باعث رقیق شدن اسید معده می‌شود.
دکتر حسین نیا در ادامه بیان کرد : مصرف شربت سکنجبین همراه با کاهو سبب تقویت کبد، کاهش حرارت بدن و رقیق شدن خون می‌شود. استفاده از این شربت برای اشخاصی که دچار کبد چرب نیز هستند، بسیار مناسب است.
این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در پاسخ به این سوال که چرا نام این سبزی را کاهو گذاشته اند، گفت: اگر چشمان تان را ببندید گشنیز بگذارند در دهنتان شما با حس بویایی و چشایی پی به ماهیت گشنیز می‌برید و پاسخ می‌دهید این گشنیز است،اگر سبزی جعفری در دهنتان بگذارند و ازشما بپرسند که کدام سبزی است شما از رایحه و از طعم آن بی گمان پی خواهید برد که این جعفری است و بر همین سیاق ریحان، ترخون، نعناع و پونه کوهی را تشخیص می‌دهید و همین طور سبزیجات دیگرولی اگر کاهو در دهنتان بگذارند شما بویی نمی‌فهمید یعنی بو ندارد که بفهمید، طعمی‌نمی‌فهمید چون طعم ندارد درست مثل کاه! یعنى کاه سبزیجات است به همین خاطر بدان می‌گویند کاهو!

 
منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *