افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش وزن و جلوگیری از چاقی با چای زنجبیل لیمو

718214_829

زنجیبل یکی از گیاهانی هست که خاصیت های زیادی دارد و بدن را پاکسازی می کند در این جا می خواهیم کاهش وزن و جلوگیری از چاقی با چای زنجبیل لیمو مورد بررسی قرار دهیم همراه ما باشید .

زنجبیل، یک ادویه‌ی محبوب است که بومی جنوب چین می‌باشد. در نهایت، زنجبیل به آسیا و سپس آفریقا و کارائیب گسترش یافت. ریشه‌ی زنجیبل، نه تنها برای عطر و طعم متمایز‌اش ارزشمند است بلکه یک سم زدا و عامل کاهش وزن موثر نیز می‌باشد.

تست‌های بالینی نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند به تنظیم سطح گلوکز در خون کمک کند و شما اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید به سطح قند خون نرمال دست یابید، در غیر اینصورت هوس مصرف غذاهای شیرین، ناسالم و نشاسته‌ای می‌کنید.

افراد رژیم گیرنده، برای به حداکثر رساندن فواید کاهش وزن زنجبیل و همچنین دلپذیر کردن طعم آن، از ریشه‌ی زنجبیل به صورت چای زنجبیل لیمو استفاده می‌کنند.

خواص کاهش وزن ترکیب شده از زنجبیل لیمو، باعث می‌شود که چای زنجبیل لیمو به یک نوشیدنی مهم در میان افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، تبدیل شود.

اما چای زنجبیل لیمو، چگونه به شما کمک می‌کند که به اندامی باریک و خوش ترکیب‌تر دست یابید؟ به حقایق زیر نگاهی بیندازید:

به مهار جذب چربی کمک می‌کند

زنجبیل لیمو برای جلوگیری از تجمع چربی، به خصوص در اطراف ناحیه‌ی شکم، مفید است و همچنین مانع جذب چربی توسط بدن می‌شود. چای زنجبیل لیمو، به شیوه‌ای مشابه اکثر چربی سوزها عمل می‌کند. این چای به بدن کمک می‌کند تا چربی اضافه را بسوزاند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و هضم را بهبود می‌بخشد.

از التهاب جلوگیری می‌کند

ایندومتاسین موجود در زنجبیل به کاهش التهاب و پاکسازی سیستم بدن کمک می‌کند. التهاب، نشانه‌ای از تجمع سموم مضر در بدن است. هنگامیکه سموم بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، کبد سخت‌تر کار می کند تا آنها را از بدن بیرون کند.

زنجبیل و لیمو، هر دو دارای ترکیبات ضدالتهابی قدرتمند هستند و در کنار یکدیگر، سدی محکم در برابر تمام انواع عفونت‌های باکتریایی و ویروسی می‌سازند. چای زنجبیل لیمو با کشتن ویروس‌ها و باکتری‌ها به پاکسازی سیستم و جلوگیری از التهاب کمک می‌کند.

علاوه بر این، توانایی چای زنجبیل لیمو برای تقویت گوارش و به حداقل رساندن جذب چربی نیز به کاهش عفونت در اندام‌ها کمک می‌کند.

از افزایش وزن جلوگیری می‌کند

چای زنجبیل لیمو، نه تنها در کمک به از دست دادن وزن اضافه مؤثر است بلکه می‌تواند به شما کمک کند که وزن فعلی‌تان را حفظ کنید. مواد بیو اکتیو خاص موجود در لیمو به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کنند.

یک مطالعه ثابت کرد که توانایی لیمو برای افزایش بتااکسیداسیون پراکسی زومال در بدن، به موش‌های آزمایشگاهی کمک کرد تا وزن فعلی‌شان را حفظ کنند و در عین حال مانع تجمع چربی شد.

علاوه بر این، عطر خالص لیمو نیز برای کاهش وزن مفید است. عطر لیمو، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال کرده، سرعت سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و عملکرد ارگان‌ها را بهبود می‌بخشد و همزمان با تمام این‌ها، استرس را کاهش داده و هوس‌ها را فرو می‌نشاند.

شما درحالت ایده آل باید چای زنجبیل لیمو را در صبح بنوشید. برای بهره مندی از مواد مغذی سودمند زنجبیل لیمو، همیشه از مواد تازه استفاده کنید.

شما می‌توانید قسمت کوچکی از ریشه‌ی زنجبیل را با یک قاشق، پوست بکنید و آن را ریز کنید. ۲ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به این مخلوط اضافه کنید و به عنوان پایه‌ی این نوشیدنی، کمی چای سبز معمولی اضافه کنید. استفاده از چای سبز، محتوای آنتی‌اکسیدانی زنجبیل را افزایش می‌دهد.

چای زنجبیل لیمو، فقط مختص افراد رژیمی نیست. شما می‌توانید آن را در طول تابستان‌های گرم، به عنوان یک نوشیدنی نشاط بخش سرو کنید.

می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و آب سایر میوه‌ها را به این مخلوط اضافه کنید. هر زمانی که احساس گرسنگی کردید، برای جلوگیری از هوس‌های غذایی و کنترل وزن‌تان، چای زنجبیل لیمو بنوشید.

 

پزشکین : کاهش وزن و جلوگیری از چاقی با چای زنجبیل لیمو

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *