افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش وزن و اندام زیبا با این ترکیبات غذایی

scale_935

  • ظاهرا خوردن چیزهای نفاخ کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، اما برخی از این مواد غذایی بسیار موثر خواهند بود. خوردن چهار وعده حبوبات در هفته نقش قابل‌توجهی در کاهش وزن شما خواهد داشت. محققان اسپانیایی معتقدند که مصرف ترکیب ذرت و لوبیا باعث لاغری می‌شود.

فلفل قرمز + مرغ
برآمدگی شکم خود را با افزودن کمی پودر فلفل قرمز به مرغ از بین ببرید. غذاهای سرشار از پروتئین مانند مرغ نه تنها شما را سیر نگه می‌دارند، بلکه باعث می‌شوند در وعده‌های دیگر کمتر غذا بخورید. اما این پایان ماجرا نیست: با خوردن این مواد غذایی می‌توانید ۳۵ درصد کالری بیشتری بسوزانید. اگر فکر می‌کنید چنین نمی‌شود، بهتر است تجدیدنظر کنید. محققان معتقدند که فلفل قرمز چربی دور شکم را هم از بین می‌برد. اگر از ما می‌پرسید، می‌گوییم هر بار که مرغ می‌خورید به آن فلفل قرمز اضافه کنید.

فلفل دلمه‌ای + تخم مرغ
کمی فلفل بردارید و به تخم مرغ خود اضافه کنید! این دو ماده غذایی چربی‌سوز به شما کمک می‌کنند در کمترین زمان ممکن وزن کم کنید. تخم مرغ حاوی یک ماده غذایی به نام کولین است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. فلفل نیز منبع ویتامین ث است که نقش به سزایی در کاهش وزن دارد. دریافت ویتامین ث کافی به بدن کمک می‌کند که جلوی ترشح کورتیزول را بگیرد؛ هورمونی که باعث انباشت چربی در نقاط مختلف بدن می‌شود. برای این کار کافی است کمی فلفل دلمه‌ای ریز شده را به تخم مرغ خود اضافه و آن را روی ماهی تابه با کمی روغن سرخ کنید.

بلغور جوی دوسر + انواع توت
اگر به دنبال آن هستید که وزن کم کنید، می‌توانید بلغور جوی دوسر را با توت میل کنید. این صبحانه چربی‌سوز به کاهش وزن کمک می‌‌کند. اما چه چیزی باعث شده که این دو ماده غذایی تا این حد قدرتمند باشند؟ این دو حاوی فیبر نامحلول هستند که به گفته محققان کانادایی، باعث افزایش سطح گرلین -هورمون کنترل‌‌کننده حس گرسنگی- در بدن می‌شود. به علاوه، انواع توت حاوی یک ماده شیمیایی به نام پلی فنول است که به کاهش وزن و چربی‌سوزی در بدن کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از این مزیت کافی است این صبحانه را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید.

طالبی + انگور قرمز
ترکیب طالبی و انگور قرمز یک غذای عالی است که با انباشت چربی و نفخ مقابله می‌کند. طالبی به طور طبیعی ادرارآور است. از این رو، با احتباس آب در بدن مبارزه می‌کند. کافی است هر روز کمی انگور قرمز به همراه غذا بخورید تا چربی بیشتری بسوزانید. چون انگور قرمز حاوی یک آنتی اکسیدان قوی موسوم به آنتوسیانین است که از انباشت چربی در بدن جلوگیری می‌کند. ترکیب این دو به یک دسر خوشمزه و فوق‌العاده سالم منجر می‌شود که به کاهش وزن کمک می‌کند.

پسته + بادام
با اینکه ترکیب غلات و چوب شور یک میان‌وعده خوشمزه محسوب می‌شود، اما این خوراکی گرسنگی شما را برطرف نمی‌کند. بهتر است کربوهیدرات‌های نشاسته‌دار را کنار بگذارید و آنها را با پسته و بادام جایگزین کنید. به گفته محققان، آجیل نقش به سزایی در تسریع روند چربی‌سوزی در بدن دارد. مطالعه چاپ شده در مجله بین‌المللی انجمن تغذیه ورزشی نشان می‌دهد که اسید آمینه ال-آرژینین موجود در بادام کمک می‌کند که بدن چربی و کربوهیدرات بیشتری بسوزاند. امری که به کاهش وزن شما منجر خواهد شد.

ماست + دارچین
شاید فکر کنید تقریبا به هدف‌تان رسیده‌اید؛ اما ناگهان می‌بینید که آن چند کیلو اضافی باقی‌مانده بیش از حد سمج هستند. برای از بین بردن آن چند کیلوی اضافی کافی است هر روز ماست غنی شده با ویتامین د بخورید. مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از کلسیم و ویتامین ث نقش قابل‌توجهی در کاهش میزان چربی در بدن دارند. هر بار که می‌خواهید ماست بخورید، کمی دارچین هم به آن اضافه کنید. دارچین هم عطر و بوی خوبی دارد و هم حاوی یک آنتی اکسیدان قوی است که حساسیت به انسولین را برطرف می‌کند. مطالعات انجام شده روی حیوانات نشان می‌دهد که دارچین از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورد. توصیه می‌شود از ماست و دارچین در وعده صبحانه یا به عنوان میان‌وعده هنگام ظهر استفاده کنید.

اسفناج + روغن آووکادو

اگر اشتهای هیولاوارتان مانع از کاهش وزن‌ شده است، سعی کنید یک بشقاب سیرکننده تهیه کنید. برای این کار می‌توانید با استفاده از روغن آووکادو و اسفناج یک سالاد خوشمزه درست کنید. اما این غذا چطور به کاهش وزن و سایز دور کمرتان کمک می‌کند؟ روغن آووکادو سرشار از چربی‎های غیر اشباع است که احساس گرسنگی‌تان را از بین می‌برند. به علاوه، اسفناج یک سبزی پرحجم است که کالری اندکی دارد. از این رو، خوردن این سالاد به شما کمک می‌کند بدون آنکه کالری زیادی دریافت کنید، به راحتی سیر شوید. مطالعات محققان نیز نشان می‌دهد خانم‌هایی که مواد غذایی با محتوای آب بالا مصرف می‌کنند، معمولا شاخص توده بدنی پایین‌تر و دور کمر باریک‌تری دارند. بنابراین تا می‌توانید سبزیجات برگ‌دار بخرید و آنها را با روغن آووکادو میل کنید.
موز + اسفناج
موز سبز سرشار از چیزی است که به نام نشاسته مقاوم شناخته می‌شود. این نوع نشاسته نه تنها باعث سیری می‌شود، بلکه همانطور که از نامش پیداست، در برابر هضم شدن مقاومت می‌کند. نتیجه: بدن برای هضم آن باید سخت‌تر کار کند. به علاوه، موز سرشار از پتاسیم است که از نفخ جلوگیری می‌کند و در بلندمدت باعث کاهش وزن می‌شود. ترکیب این میوه مفید با اسفناج، باعث افزایش مدت زمان سیری شده و روند چربی‌سوزی بدن را بهبود می‌بخشد. برای این کار کافی است یک موز کوچک سبزرنگ را با دو مشت اسفناج و یک فنجان شیر بادام آلی ۱٪ مخلوط کنید و آن را به عنوان یک میان‌وعده بخورید.
تن + زنجبیل
اگر می‌خواهید وقتی به مهمانی می‌روید، لاغر اندام و باریک به نظر برسید، ماهی تن و زنجبیل بخورید. برای تهیه این میان‌وعده خوشمزه کافی است یک رول ماهی تن بردارید و آن را به زنجبیل آغشته کنید. زنجبیل باعث سرعت گرفتن روند تخلیه معده شده و کمک می‌کند که غذای کمتری بخورید. همچنین چندین ژن و آنزیم عامل نفخ را سرکوب می‌کند. نقش ماهی تن در این ترکیب بسیار مهم است، چون تن منبع دوکوزا هگزانوئیک اسید است؛ یک امگا۳ مفید که به دفع مواد شیمیایی موثر بر انباشت چربی در معده کمک می‌کند و از رشد سلول‌های چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورد.
سیب + هندوانه
تمام میوه‌ها سالم‌اند، اما برخی از آنها تاثیر بیشتری بر چربی‌ها می‌گذارند. اگر بتوانید بهترین میوه‌ها را در قالب یک سالاد میوه ترکیب کنید، در واقع یک دفاع مستحکم در برابر چاقی خواهید داشت. سیب یکی از بهترین منابع فیبر است که به کاهش چربی بدن کمک می‌کند. یافته‌های یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که به ازای مصرف هر ۱۰ گرم فیبر محلول در روز، ۳.۷ درصد از چربی بدن از بین می‌رود. هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای از بین بردن چربی است. این میوه باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و در کمترین زمان ممکن سایز دور کمرتان را کاهش می‌دهد. ترکیب این دو میوه خوشمره به یک دسر سالم منجر می‌شود که می‌توانید در هر زمان آن را به عنوان یک میان‌وعده مفید میل کنید.
ذرت + لوبیا
ظاهرا خوردن چیزهای نفاخ کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، اما برخی از این مواد غذایی بسیار موثر خواهند بود. خوردن چهار وعده حبوبات در هفته نقش قابل‌توجهی در کاهش وزن شما خواهد داشت. محققان اسپانیایی معتقدند که مصرف ترکیب ذرت و لوبیا باعث لاغری می‌شود. چون این دو ماده غذایی مانند موز، حاوی نشاسته مقاوم هستند؛ کربوهیدراتی که به سختی هضم می‌شود. به علاوه، بدن برای جذب کالری ذرت به کار بیشتری نیاز دارد که باعث چربی‌سوزی بیشتری نیز می‌شود. جهت بهره‌مندی از مزایای این دو ماده غذایی، می‌توانید آنها را به صورت ترکیبی یا مجزا درون ماهی‌تابه تفت دهید. برای افزایش شانس لاغری، می‌توانید کمی سبزیجات نیز به این دو اضافه کنید تا یک سالاد خوشمزه داشته باشید. همچنین می‌توانید این سالاد خوشمزه را درون نان تست‌شده بگذارید و آن را برای ناهار به محل کارتان ببرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *