افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش وزن قبل از خواب با این راهکارها

کاهش وزن قبل از خواب با این راهکارها

images

می خواهید در خواب وزن کم کنید در این مطلب به بیان کاهش وزن قبل از خواب با این راهکارها می پردازیم محققان بیان کرده اند ۳۰ دقیقه قبل خواب این کارها را انجام دهید .

بسیاری از ورزشکاران معتقدند که بهترین جا برای کاهش وزن٬ باشگاه است. برخی از متخصصان تغذیه هم عقیده دارند که آن مکان٬ بی‌شک آشپزخانه است. اما شاید تمام این راهکارها اشتباه باشد. چرا که باثبات‌ترین و موفق‌ترین روش کاهش وزن در یک حوزه کاملا غیرقابل انتظار رخ می‌دهد: تختخواب.
اگر شما هم مانند خیلی‌ها دوست دارید قبل از فرا رسیدن عید لاغر شوید لازم نیست ۲۴ ساعته در باشگاه باشید. شاید با تغییر نوع خواب خود بهتر بتوانید نتیجه بگیرید. در واقع٬ مهم نیست که چند کیلو وزنه می‌زنید یا چند کیلومتر راه می‌روید٬ هیچ کدام از اینها به تنهایی نمی‌تواند تأثیر چندانی بر کاهش وزن شما داشته باشد مگر آنکه در کنار آن کیفیت خوابتان هم خوب و درست باشد. در اینجا به راهکارهایی اشاره می‌کنیم که برای کاهش وزن موفقیت آمیز به شما کمک می‌کنند.
یک فنجان چای قرمز بنوشید
موقع خواب یک فنجان چای روی‌بوز یا قرمز بنوشید٬ چرا که به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند. این چای بدون کافئین و طبیعی بوده و از برگ‌های گیاهی به دست می‌آید که در آفریقای جنوبی رشد می‌کند. چیزی که باعث می‌شود چای قرمز برای آب کردن چربی‌ها مناسب باشد نوعی فلاونید منحصر بفرد و قدرتمند موجود در آن به نام آیپالاتین است. تحقیقات نشان می‌دهد این ترکیب می‌تواند میزان فعالیت هورمون های استرس را که منجر به گرسنگی و ذخیره چربی می‌شود کاهش دهد.
پنیر محلی بخورید
به خاطر داشته باشید که حذف کامل غذا پیش از خواب برای کاهش وزن شما چندان مناسب نیست. اول آنکه رفتن به تختخواب با صدای قار و قور شکم٬ خوابیدن را برایتان دشوار خواهد کرد. دوم آنکه افرادی که با احساس گرسنگی از خواب بیدار می‌شوند در خوردن صبحانه زیاده‌روی می‌کنند. سعی کنید قبل از خواب کمی پنیر محلی بخورید. نه تنها سرشار از پروتئین کازئین است٬ بلکه تریپتوفان آمینواسید هم دارد.
برای خود یک روند منظم ایجاد ‌کنید
با انجام یک سری کارهای مشابه به طور شبانه٬ یک ساعت قبل از خوابیدن می‌توانید چیزهایی را که باعث تحریک خواب می‌شود شناسایی کنید. این عوامل می‌تواند نوشتن خاطرات مربوط به خوابیدن٬ خوردن یک اسنک حاوی پنیر محلی یا هر عادت دیگری باشد. هر چه باشد مغز شما سعی می‌کند با آن ارتباط برقرار کرده و سریعا شما را در روند کاهش چربی قرار دهد.
نسبت به ساعاتی که باید در آشپزخانه باشید٬ سختگیر باشید
غذا نخوردن و ناشتا بودن در شب می‌تواند به شما کمک کند که وزن بیشتری کم کنید٬ حتی اگر در طول روز غذای زیادی خورده باشید. محققان در این زمینه دسته‌ای از موش‌ها را در یک برنامه‌ی رژیمی با چربی زیاد و کالری بالا به مدت ۱۰۰ روز مورد بررسی قرار دادند. نیمی از آنها اجازه داشتند که در طول شب و روز بر اساس یک رژیم سالم و کنترل شده چیزی بخورند در حالی که بقیه تنها هشت ساعت به غذا دسترسی داشتند اما هر آنچه می‌خواستند می‌توانستند بخورند. نتیجه این شد که موش‌هایی که ناشتا بودند و شب چیزی نمی‌خوردند لاغر ماندند٬ و سایر موش‌ها چاق شدند.
کمی ورزش‌های مقاومتی انجام دهید
ورزش‌های مقاومتی پیش از خواب باعث می‌شود که وزن‌تان حین خواب به طور ایده آلی کم شود. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که تمرینات مقاومتی انجام می‌دهند میزان فعالیت متابولیسمی آنها به طور متوسط تا ۱۶ ساعت بعد از آن بسیار خوب بوده و از آن لذت خواهند برد. اگر اولین کاری که هر روز صبح انجام می‌دهید نرمش کردن است٬ کاهش وزن شما موقع خواب با افزایش متابولیسم در آن زمان چندان کارساز نخواهد بود.
آرامش داشته باشید
هیچ چیز بدتر از آن نیست که تمام شب مدام به ساعتتان نگاه کرده و خودتان را بابت اینکه نتوانستید تا ساعت ۱ یا ۲ یا ۳ بخوابید سرزنش و لعنت کنید. به خاطر داشته باشید که تنها آرام کردن ذهن و جسم کمکتان می‌کند که خواب عمیقی داشته باشید. مادامی که تشویش زیادی نسبت به عدم خوابیدن نداشته باشید٬ خوابتان طبیعی‌تر اتفاق می‌افتد.

پزشکین : کاهش وزن قبل از خواب با این راهکارها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *