افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش قند خون

کاهش قند خون یا هیپو گلیسمی چیست ؟
هیپوگلیسمی که قند خون پایین نیز نامیده می شود زمانی روی می دهد که گلوکز خون از سطح طبیعی پایین تر بیاید گلوکز که یکی از منابع مهم انرژی برای بدن است از غذایی که مصرف می کنیم به دست می آیددر واقع کربوهیدات ها اصلی ترین منابع گلوکز هستند سیب زمینی نان غلات شیرمیوه و انواع شیرینی غذاهایی هستند که منابع کربوهیدرات می باشند .

q

پس از صرف یک وعده غذایی گلوکز جذب خون می شود و به سلول های بدن منتقل می گردد به سلول ها کمک میکند برای کسب انرژی از این گلوکز ستفاده نماینددر صورتی که فرد بیش از مقداری که بدن نیاز دارد گلوکز مصرف کند بدن گلوکز اضافی را در کبد و ماهیچه ها در قالبی که گلیکوژن نامیده میشود ذخیره میکند بدن میتواند از این گلیکوژن ذخیره شده در مدت زمان میان وعده های غذایی برای کسب انرژی استفاده نماید گلوکز اضافی هم چنین می تواند به شکل چربی در سلول های چربی ذخیره شود البته چربی هم می تواند برای کسب انرژی مصرف شود .

علائم هیپوگلیسمی
علائم هیپوگلیسمی عبارت است از:احساس ضعف یا گرسنگی – رنگ پریدگی – عرق سرد – تپش قلب – سرگیجه – گیجی – خواب آلودگی در صورتی که به این علائم توجه نشود و عوارض ادامه پیدا کند نهایتاً باعث بیهوشی و مرگ می‌شود.

درمان حملات پایین افتادن قند خون) (هیپوگلیسمی))
درمان مناسب حملات هیپوگلیسمی در موارد اورژانس و اگر بیمار هنوز هوشیار است در دهان گذاشتن دو قاشق شکر و یا محلول آن در آب است. در صورتی که بیمار هوشیاری خود را از دست داده باید مقدار ده میلی‌لیتر گلوکز درون ورید تزریق گردد. در موارد غیر اورژانس مصرف کربوهیدرات‌های ساده و با جذب سریع است که به سرعت تبدیل به قند (گلوکز) شده و جذب خون می‌گردند. انتخاب‌های مناسب می‌توان به حبه قند، آب میوه و نوشابه گازدار اشاره کرد شکلات یا بیسکویت مناسب نیست چون این غذاها حاوی چربی فراوان هستند که باعث دیر جذب شدن قند موجود در آن‌ها می‌شود. نکته قابل ذکر دیگر رعایت تعادل در مصرف غذاهای شیرین هنگام هیپوگلیسمی است زیرا مصرف بیش از حد و پشت سرهم این غذاها باعث بالا رفتن قند خون می‌شود. بهترین کار این است که مقدار مناسبی از این غذاها (۵-۴ حبه قند خورده شودیا یک لیوان آب میوه یا نوشابه) و اگر پس از گذشت ۱۵ دقیقه هنوز علائم هیپوگلیسمی باقی‌مانده بود همین تعداد دوباره مصرف شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *