افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش ریسک بیماری های قلبی با قدم زدن های روزانه

راه رفتن یا دویدن؟ کدام بهتر است؟

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ راه رفتن و دویدن هر دو ازجمله ورزش‌های مفید برای سلامت قلب هستند. اما آیا راه رفتن می‌تواند همانند دویدن که طی آن فعالیت بیشتری داشته و بیشتر عرق می‌کنید، برای سلامت قلب مفید باشد؟

محققان آمریکایی از انجمن بیماری‌های قبلی مطلع شده‌اند در رابطه با کاهش ریسک بیماری‌های قبلی راه رفتن همانند دویدن تأثیرگذار است.

محققان سلامت ۴۸۰۰۰ تن که می‌دویدند و قدم می‌زدند را در سال‌های ۴۰ و ۵۰ بررسی کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که قدم زدن همانند دویدن ریسک ابتلا به دیابت، کلسترول بالا و فشارخون بالا را کاهش می‌دهد.

تنها تفاوت این است که اگر می‌خواهید قدم بزنید باید نسبت به دویدن مسافت بیشتری را قدم بزنید تا همان تأثیر را دریافت کنید. برای مثال، ۱۵ دقیقه دویدن همان میزان کالری را می‌سوزاند که با نیم ساعت دویدن سوزانده می‌شود.

فقط به یاد داشته باشید که احتمال آسیب دیدن در دویدن بیشتر است زیرا بدنتان استرس بیشتری را متحمل می‌شود. اما اگر دویدن را ترجیح می‌دهید بهتر است پیش‌ازاین کار با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید مشکلاتی نظیر آرتروز یا بیماری‌های قلبی را تجربه نکرده‌اید.

البته حتماً مجبور نیستید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید هردو را باهم ادغام کنید. حتی با افزایش سرعت دویدن خود می‌توانید کالری بیشتری بسوزانید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *