افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش درد حملات کیسه صفرا با این برنامه غذایی

  • صفرا برای جذب و هضم چربی ها در بدن کاربرد دارد، بنابراین مصرف غذاهای چرب با حملات درد کیسه صفرا در ارتباط است. تلاش کیسه صفرا برای آزاد کردن صفرا می تواند منجر به دردهای مرتبط با سنگ های کیسه صفرا به مدت یک ساعت شود.

 

سنگ کیسه صفرا از نمک های کلسیم، کلسترول و رنگدانه های صفرا ساخته شده که می تواند در مجاری صفراوی یا کیسه صفرا رشد کرده و در هضم غذاهای چرب مشکل ایجاد کند. چندین ماده غذایی می تواند به تسکین حملات کیسه صفرا کمک کند. همچنین مصرف موادغذایی سالم می تواند باعث کاهش دردهای شدید مرتبط با سنگ های کیسه صفرا یا سایر بیماری های کیسه صفرا شود.

مواد غذایی سرشار از فیبر

دریافت فیبر کافی برای تسکین حملات درد کیسه صفرا حیاتی است. همچنین بهتر است میزان فیبر دریافتی از طریق رژیم غذایی به جای استفاده از مکمل ها باشد. فیبر با اتصال به چربی به انتقال مواد زائد از میان دستگاه گوارش کمک می کند. میوه های سرشار از فیبر شامل انجیر خشک، توت فرنگی، بلوبری، رزبری، پرتغال، موز و کشمش است.

همچنین از غلات حاوی فیبر می توان به ذرت بوداده تحت فشار هوا، غلات غنی شده، برنج قهوه ای گندم کامل و سبوس جودوسر اشاره کرد. فیبر همچنین در سبزیجاتی مانند برگ چغندر، آرتیشو، نخودفرنگی، بروکلی، هویج خام، سیب زمینی پخته و سیب زمینی پخته با پوست قابل دریافت است. بادام، گردو امریکایی، لوبیا لیما، پسته، لوبیا پخته شده و عدس نیز میزان بالایی فیبر دارند.

موادغذایی کم چربی

صفرا برای جذب و هضم چربی ها در بدن کاربرد دارد، بنابراین مصرف غذاهای چرب با حملات درد کیسه صفرا در ارتباط است. تلاش کیسه صفرا برای آزاد کردن صفرا می تواند منجر به دردهای مرتبط با سنگ های کیسه صفرا به مدت یک ساعت شود. مصرف موادغذایی کم چرب به جای موادغذایی پرچرب توصیه می شود، به طوریکه می توانید به جای شیر کامل از شیر خامه گرفته شده استفاده کنید.

نان های حاوی تخم مرغ و پنیر نیز می تواند با نان ها و غلات کامل جایگزین شود. سایر موادغذایی با میزان چربی کم نیز شامل سبزیجات خام یا بخارپز شده، میوه ها، آب میوه ها و سوپ های بدون چربی است.

کربوهیدرات ها

براساس دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی، پیروی از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات با افزایش خطر پیشرفت سنگ های کیسه صفرا در ارتباط است.

همچنین برای تسکین حملات درد کیسه صفرا از رژیم غذایی غنی از میوه ها و کربوهیدرات ها استفاده کنید. کربوهیدرات های پیچیده شامل سبزیجات، برنج قهوه ای، نان ها و غلات کامل است. همچنین میوه های سرشار از موادمغذی با میزان کمی از چربی شامل موز، گریپ فروت، سیب، گلابی، کرنبری، لیمو ترش زرد، انگور، آلو، آناناس، پرتغال و ملون ها می باشد.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *