افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش اضافه وزن با مصرف این ویتامین ها

کاهش اضافه وزن با مصرف این ویتامین ها

  • مطالعات اخیر نشان داده است که نیاسین نه تنها در کاهش تری‌گلیسیرید و کلسترول نوع بد نقش دارد بلکه با حضور کروم Cr باعث افزایش سطح کلسترول نوع خوب شده و به فرایند کاهش وزن کمک می‌کنند.

 

اغلب ویتامین‌ها چون در فعل و انفعالات درون سلول نقشی را دارا می‌باشند در کمبودشان یک سری واکنش‌ها بدرستی صورت نگرفته و در بعضی موارد که حتما باید با تشخیص پزشک صورت گیرد موجب تجمع چربی در بدن خواهند شد.

لازم بذکر است که اغلب مطالعات در این مورد در سطح آزمایشگاهی بوده و در اغلب موارد بسیار سخت است که تشخیص دهیم چاقی به کدام آنزیم (بواسطه ویتامین) وابسته است.
نیاسین (ویتامین B3)

نیاسین باعث تبدیل چربی، کربوهیدرات و پروتئین به انرژی می‌شود.

مطالعات اخیر نشان داده است که نیاسین نه تنها در کاهش تری‌گلیسیرید و کلسترول نوع بد نقش دارد بلکه با حضور کروم Cr باعث افزایش سطح کلسترول نوع خوب شده و به فرایند کاهش وزن کمک می‌کنند.

پانتوتنیک اسید (ویتامین ۵ B)

ویتامین B5 برای تولید، حمل و آزاد کردن انرژی از چربی‌ها ضروری می‌باشد.
التیروزین

نوعی اسیدآمینه می‌باشد که هم در متابولیسم و هم در سوختن چربی نقش دارد. علاوه بر این باعث بهبود عملکرد مغز و هوشیاری افراد می‌شود.
هیدروکسی تریپتوفان (۵-HTP)

در اثر یک نقص ژنتیکی که با کاهش فعالیت آنزیم تریپتوفان هیدروکسیلاز همراه است، سطح هیدروکسی تریپتوفان کاهش و در نتیجه کاهش سطح سروتونین مغزی رخ می‌دهد که کنترل اشتها مختل می‌شود.

در این افراد مکمل یاری با (۵-HTP) می‌تواند نقش موثری در کنترل اشتها داشته باشد.
هیدورکسی سیتریک اسید (جزئی مهم از چرخه کربس)

این ماده به عنوان یک مهار کننده اشتها در حیوانات شناخته شده ولی اثر آن در انسان هنوز به اثبات نرسیده است.
کوآنزیم ۱۰ Q

یک ترکیب ضروری برای انتقال و تجزیه اسید چرب به انرژی است. مطالعات بالینی نشان داده‌اند که این کوآنزیم به کاهش وزن کمک می‌کند و چون در مواد غذایی به میزان ناچیز موجود است، بهترین راه تأمین آن در چنین مواردی مکمل یاری است.

مقدار پیشنهادی ۳۰- ۱۲۰ میلی‌گرم در روز است.
اسید لینولئیک مزدوج CLA

این اسید چرب در گاوی که با علف طبیعی تغذیه شده تولید و در گوشت و شیرش یافت می‌شود.

این اسید چرب، چربی رژیمی را به سلول‌ها منتقل کرده، سطح انسولین و قندخون را به حد طبیعی می‌رساند و درصد چربی بدن را کاهش می‌دهد.

میزان پیشنهادی آن مصرف ۳ کپسول ۱۰۰۰ میلی‌گرم حاوی ۷۰ درصد CLA در صبح ناشتا می‌باشد.
کروم

نقش اساسی در حساسیت سلول‌ها به انسولین ایفا می‌کند. برای کروم RDA تعیین نشده است ولی دریافت ۲۰۰ میکروگرم در روز برای سلامتی مورد نیاز است.

کروم بدن بواسطه مصرف قندهای تصفیه شده، آرد سفید و عدم تحرک بدنی تخلیه می‌شود.

کروم باعث کاهش وزن و افزایش توده عضلانی می‌شود. بدین ترتیب که از طریق افزایش توده عضلانی و افزایش متابولیسم بدن باعث سوزاندن چربی می‌شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *