افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کاهش اشتها با مصرف آب پیش از غذا

کاهش اشتها با مصرف آب پیش از غذا

  • نوشیدن آب بیشتر نه تنها موجب سوختن چربیهای اضافی میشود بلکه برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند و به دنبال رژیم کم کالری هستند،استفاده از این روش می تواند جزیی از برنامه رژیمی آنها باشد.

افرادی که سه مرتبه در روز، قبل از هر وعده غذایی آب می نوشند، در مدت ۱۲ هفته، به طور متوسط چهار و نیم کیلوگرم از وزنشان کم می شود.افرادی که کمتر از هشت لیوان در روز آب می نوشند، باید به تدریج مقدار آن را افزایش دهند و قبل از تشنه شدن، آب بنوشید.نوشیدن آب زیاد، مقدار سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و تاثیر آن در افزایش متابولیسم بدن همانند تاثیر ورزش است. آب سرد بنوشید( ونه آب یخ ) ، زیرا سبب کاهش وزن بیشتری می شود؛ و نیم ساعت قبل از خوردن غذا، آب بنوشید، چون این کار سبب می شود غذایی کمتری بخورید.نوشیدن یک لیوان آب در صبح پس از بیدار شدن، از دیگر توصیه های دیگربرای کمک به لاغر شدن است.

نکته دیگر برای لاغر شدن این است که نوشابه های شیرین گازدار و حتی نوشابه های رژیمی را هم نخورید، چون سبب افزایش اشتها می شوند، بر عکس میوه ها و سبزی هایی را که آب زیادی دارند، مثل کاهو، کرفس، بروکلی، پرتقال، لیمو، نارنگی، جوانه گندم و حبوبات میل کنید.نوشیدنی های کافئین دار هم مثل قهوه، چای و نوشابه های گازدار که به دفع آب از بدن می انجامد، خیلی کم مصرف کنید و به جای آنها، از نوشیدنی های بدون کافئین مثل دوغ و آب میوه استفاده کنید.به آبمیوه کمی آب اضافه کنید و سپس بنوشید تا هم مقدار کالری آن کمتر شود و هم در عین حال، نوشیدنی طعم داری بنوشید. نوشیدن آب یک راهکار بسیار ساده برای کاهش وزن است و راهی مناسب برای افرادی است که برای کاهش وزن خود تلاش میکنند.

نوشیدن آب بیشتر نه تنها موجب سوختن چربیهای اضافی میشود بلکه برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند و به دنبال رژیم کم کالری هستند،استفاده از این روش می تواند جزیی از برنامه رژیمی آنها باشد. نوشیدن آب قبل و بعد از غذا باید طبق اصول صورت بگیرد اگر همراه با غذا آب می نوشید مقدار کم و در حد مخلوط شدن بهتر غذا با شیره گوارشی باشد .قانون متخصصین تغذیه برای نوشیدن آب نیم ساعت قبل و بعد از غذا می باشد بهتر است به نوشیدن آب خود بیشتر اهمیت دهید اگر درست و صحیح این کار را انجام دهید زودتر لاغر خواهید شد .

در حالی که نوشیدن آب ـ با کالری صفر ـ میتواند باعث احساس سیری شود، آب زیاد هم میتواند خطرات جدی نظیر رقیق شدن املاح و ویتامین ها در بدن داشته باشد. در مجموع با رعایت سه نکته اصلی می توان به آسانی و ماندگاری لاغر شد: ورزش کنید، دست کم روزی هشت لیوان آب بنوشید و پُرخوری نکنید.
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

 

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *