افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کار و شغل تمام وقت می تواند چه مشکلاتی داشته باشد

 

  • وقتی در سر کار هستید خوردن ساندویج آماده ساده و یا غذای معمولی دور از انتظار نیست, و اغلب متوجه نیستید که با این انتخاب هایتان چطور بسرعت بدنتان فرسوده می شود و توده های بی ارزش چربی به آن اضافه خواهد شد, و اگر در حین کار نوشیدنی با کافئین بالا مثل نوشابه, چای و یا قهوه مصرف کنید, در زمان خوابیدن از اثرات سوء آن رنج می برید.

کار تمام وقت بخشی از جامعه ما شده است, اما هیچ وقت آنرا بعنوان بهترین انتخاب تان قرار ندهید.

ما با شرکتهای موفقی که بنیانگذارانش ۸۰ ساعت کار در هفته را برای تحقق اهدافشان قرار داده اند, احاطه شده ایم, بسیاری از مردم هرگز مزایای کار پاره وقت را درک نکرده اند. چه چیزی باعث شده که تمام وقت کار کنید: پول؟ مقام؟ یا شرایط زندگی؟

هر چه می خواهد باشد, نفس عمیقی بکشید و به خواندن این مقاله ادامه بدهید. زمانی که این ۱۱ دلیل را مطالعه کنید, شاید به این نتیجه برسید که کار تمام وقت هرگز به نفعتان نبوده است.

۱. شما نیاز به کار تمام وقت ندارید

هیچ کس واقعا نیاز ندارد که بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار کند. اگر بتوانید ساعت های کمتری بدون افت درآمدتان کار کنید, کدام گزینه را انتخاب می کنید, نیازی به تعداد ساعت خاص کار کردن در هفته ندارید; بلکه مقدار معینی درآمد می خواهید تا با آن بتوانید زندگی کنید. راههایی برای رسیدن به این مقدار درآمد, بدون صرف ساعات کاری زیاد وجود دارد.

  • ساعت کاری کمتر با نرخی بیشتر پرداخت برای هر ساعت
  • صاحب کار خودتان باشید و خودتان تعیین نرخ بکنید
  • ایجاد درآمدهای جانبی یا نیمه پویا

۲. پول بیشتری پس انداز می کنید

کار تمام وقت این معنی را هم دارد که زمان کافی برای لذت بردن از پولی که در می آورید, ندارید, اما بنحوی دیگر بهر حال آن پول هزینه می شود.

همیشه بدانید که چه مقدار درآمد نیاز دارید؟ بین کار تمام وقتتان و صرفنظر کردن از برخی هزینه ها یک کدام را انتخاب کنید, راهی برای کم کردن هزینه هایتان پیدا کنید! صرفنظر کردن از کار تمام وقت محرک قوی برای این است که مانند یک رییس بودجه تان را مدیریت کنید. ممکن است وقتیکه کار پاره وقت دارید بتوانید پول بیشتری هم پس انداز کنید, یا وقتیکه صاحب اختیار خودتان هستید هزینه های کمتری برای غذا, حمل و نقل و یا نگهداری از کودکانتان صرف کنید.

۳. سلامت تر می شوید

اگر اختیار عمل بیشتر و ساعت کاری کمتری را انتخاب کنید, سطح استرس کاریتان بمراتب کمتر خواهد شد, بدنتان برای این انتخاب از شما تشکر خواهد کرد. بهبودی بیشتری در سیستم ایمنی, هضم غذا و گردش خونتان احساس می کنید و نشانه های کلیدی سلامت جسمی را در برابر یک کارگر تمام وقت خسته خواهید داشت.

۴. بهتر غذا می خورید

وقتی در سر کار هستید خوردن ساندویج آماده ساده و یا غذای معمولی دور از انتظار نیست, و اغلب متوجه نیستید که با این انتخاب هایتان چطور بسرعت بدنتان فرسوده می شود و توده های بی ارزش چربی به آن اضافه خواهد شد, و اگر در حین کار نوشیدنی با کافئین بالا مثل نوشابه, چای و یا قهوه مصرف کنید, در زمان خوابیدن از اثرات سوء آن رنج می برید.

وقتی یک کارگر و یا کارمند پاره وقت باشید, رژیم غذایی تان کمتر از این اثرات مخرب دارد, چونکه زمان کافی برای خرید و آماده سازی مواد غذایی سالم را دارید.

۵. انرژی بیشتری خواهید داشت

داشتن سلامت عمومی بخاطر کار کمتر و رژیم غذایی بهتر بدین معنی است که انرژی بیشتری نسبت به موقعی که تمام وقت کار می کردید دارید. بجای اینکه بعد از یک روز کاری سخت از محیط کاریتان خسته و کوفته به خانه برسید, زمان بیشتری برای استراحت بدن و ذهنتان خواهید یافت, بنابراین روز کاری بعدی که فرار می رسد انرژی بیشتری برای انجام دادن کارهای محوله تان دارید.

۶. یادگیریتان بهتر می شود

اگر خوش شانس باشید، شاید در بین یک کار تمام وقت چند فرصت آموزشی هم وجود داشته باشد. اما مطلبی که شما دوست دارید بیاموزید مطمئنا در بین فهرست آموزشی کارفرمایتان نیست, پس مجبورید که آنرا در خانه یاد بگیرید. خوب! اگر کارمند تمام وقت باشید, زمان باقی مانده تان خیلی با ارزش تر از این است که آنرا صرف اینکار بکنید.

اما وقتیکه کار پاره وقت دارید زمان بیشتری برای یادگیری مطالب جدیدی دارید که زندگی تان را بهبود ببخشد. بعلاوه ذهنتان کمتر خسته است و بیشتر آمادگی یادگیری مطالب تازه را دارد.

۷. خلاقیت تان بیشتر خواهد شد

علاوه بر عملکرد یادگیری بهتر, کسانی که کار پاره و یا کارآفرینی را انتخاب کردند اغلب گزارش می دهند که نسبت به موقعی که کار تمام وقت داشتند تفکر خلاقانه شان بهتر شده است.

این معنی را هم می تواند داشته باشد که افرادی که خلاقیت بیشتری دارند احتمال بیشتری دارد که بسراغ کار پاره وقت بروند. اینکار به شما آزادی خلاقیتی که آرزویش را داشتید می دهد و اجازه می دهد که فرسودگی شغلی بخاطر فشار کار بالا نداشته باشید, و این احتمال نیز وجود دارد که با داشتن زمان استراحت کافی, امکان بیشتری برای بوجود آمدن جرقه های خلاقانه ذهنی تان پیش آید.

۸. می توانید تنوع بیشتری داشته باشید

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید در آن واحد به یک کار بچسبید. بجای اینکه تمام وقت بروی یک مقوله کار بکنید, چرا دو یا سه کار پاره وقت بصورت موازی نداشته باشید؟ با اینکار کمتر احتمال دارد کارتان کسالت آور بشود یا اینکه از فکر کردن مدام بروی یک قضیه خسته بشوید.

داشتن زمان کافی برای توسعه پروژه های گوناگون از شما در برابر از دست دادن شغل و یا قطع بودجه و یا ورشکستگی شرکت محافظت خواهد کرد.

۹. نگرانی کمتری خواهید داشت

فکر کردن در مورد کاری که واقعا حس کار کردن را به شما القاء نمی کند: حتی اگر عاشق کارتان هم باشید, بالاخره شما را از پا در خواهد آورد.

کار تمام وقت نه تنها استرس به بدنتان وارد می کند; بلکه به ذهنتان هم استرس وارد می کند. برای مثال, نگرانی در مورد کارتان در اوقات استراحت, بیش از هر فاکتور دیگری در خواب تان اختلال بوجود می آورد. با وجود اینکه تمام روز کار کردید احتمالش بیشتر است که کار ناتمام تان در سر کار, مشغله ذهنی برای تمام شبتان ایجاد کند, پس بی خیال کار تمام وقتتان بشوید تا بی خیال نگرانی هایتان بشوید.

۱۰. بیشتر عمر خواهید کرد

جای تعجب هم نیست. استرس کمتر, غذای بهتر, خواب راحتر; باید هم بیشتر عمر کنید. کار زیاد کشنده است, هر چه ساعات کاری تان بیشتر باشد, توقعات نسبت به طول عمر باید کمتر باشد.

۱۱. بهره وری بیشتری خواهید داشت

شاید احمقانه بنظر برسد,اما حقیقت دارد. کار کمتر واقعا می تواند بهره وری تان را بیشتر کند.

به این نوع کار کردن, کار در تعطیلات می گویند: وقتیکه مقدار زمان کمتری صرف کار کردن می کنید (و کاری که انجام می دهید بیشتر حکم سرگرمی را دارد) بهتر تمرکز خواهید کرد, سریعتر کار می کنید و کمتر اشتباه می کنید. برد با شماست!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *