افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

۶ کاری که با موهایتان نباید انجام دهید

از انجام این ۶ کار خود داری کنید زیرا موهایتان را کم پشت تر می کند.

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ کم پشت شدن موها بسیار آزاردهنده و خجالت آور است. حتی اگر اطرافیان تان اصرار کنند که ظاهر موهایتان آنقدرها هم بد نیست، اما همین که خودتان بدانید موهایتان کم پشت شده باعث نگرانی تان خواهد شد و تصور می کنید که اگر این رویه ادامه داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید دلیل ریزش مو و کم پشتی تان، مشکل پزشکی نیست. اما دربیشتر مواقع هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد و پزشکان هم تشخیص خاصی نمی دهند. خوشبختانه بسیاری از دلایل کم پشتی مو، دلایلی هستند که می توان به راحتی آن ها را تغییر داد. بنابراین این عادت های بد را کنار بگذارید تا تفاوت را احساس کنید.

۱. تغذیه نامناسب

معمولا افرادی که رژیم غذایی دارند دچار مشکل ریزش مو می شوند، اما غیر از آن افرادی که پرمشغله هستند، و وقت کافی برای غذا خوردن ندارند نیز با این مشکل مواجه می شوند. مو از کراتین تشکیل شده است و از آنجاییکه کراتین نوعی پروتئین است، بنابراین اضافه کردن منابع پروتئین در رژیم غذایی، به رشد موهایتان کمک می کند. احتمالا بدن شما فولیک اسید کافی دریافت نمی کند، بنابراین سبزیجاتی مانند اسفناج، مارچوبه و توت فرنگی را به رژیم خود اضافه کرده و با مصرف آهن از کم خونی آهن پیشگیری کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین راه حل است اما در کنار آن می توانید از جایگزین های دیگری استفاده کنید تا تمام احتیاجات خود را دریافت نمایید.

۲. شستشوی بیش از حد موها

شستشوی مرتب موها کار درستی است، مگر نه؟ درست است، اما شستشوی بیش از حد موها چربی آن را از بین می برد و موها را شکننده و آماده ریزش می کند. اگر موهای خود را به طور مرتب می شویید، پس حداکثر روزی یک بار آن را بشویید.اگر با این کار حس می کنید موهایتان تمیز نیست و می خواهید شستشوی موهایتان را افزایش دهید، از شامپوهایی استفاده که چربی موهایتان را کاهش نمی دهند. البته از این شامپو زیاد استفاده نکنید زیرا به فولیکول های موهایتان آسیب رسانده و مانع از رشد آن ها می شود.

۳. استفاده از محصولاتی که به مو آسیب می رسانند

یکی از دلایل مهم خشک شدن بیش از حد موها، استفاده از موادیست که چربی موها را از بین برده و آن ها را خشک و شکننده می کند. سیلیکون از جمله موادیست که در اکثر شامپوها بکار می رود، این ماده با ایجاد پوششی در اطراف ساقه مو، مانع از جذب رطوبت شده و موها را خشک و شکننده می کند.الکل و سولفات هم از موادی هستند که موها را خشک می کنند، این مواد در اسپری های مو و محصولات دیگر استفاده می شوند. ازاین به بعد ترکیبات محصولاتی را که خریداری می کنید، بررسی کرده و محصولاتی را تهیه کنید که از مواد طبیعی استفاده می کنند. محصولاتی که از روغن زیتون، نارگیل و ارگان تهیه شده اند این آسیب ها را رفع می کنند و ضخامت و مقاومت موها را افزایش می دهند.

۴. استفاده زیاد از وسایل حرارتی

وسایل حرارتی مانند سشوار، اتوی مو، بابلیس ها و وسایل دیگر، روزانه توسط افراد زیادی استفاده می شوند، اما این وسایل موها را به شدت خشک و شکننده کرده و مانع رشد آن ها می شود. بنابراین سعی کنید ازاین وسایل کم تر استفاده کرده و بجای استفاده از آن ها، از مدل موهای مختلف استفاده کنید. اگر حتما باید از این وسایل استفاده کنید پس در ابتدا اجازه دهید موهایتان به صورت طبیعی خشک شده، سپس از محصولات مراقبت مو استفاده کنید تا موها کم تر آسیب ببینند.

۵. در معرض نور زیاد خورشید قرار گرفتن

نور خورشید هم مانند وسایل حرارتی، موها را خشک و شکننده می کند. اشعه فرابنفش خورشید موها را نازک تر نموده، و آن ها را خشک و شکننده می کند، بنابراین اگر نگران آسیب رسیدن به موهایتان هستید کم تر در معرض نور خورشید قرار بگیرید. زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید، با کلاه موهایتان را پوشانده و یا باا استفاده از محصولات مراقبت از مو، از فولیکول های موهایتان در برابر اشعه های مضر محافظت کنید.

۶. استرس بیش از حد

همه ما در برخی شرایط و مشکلات دچار استرس و نگرانی می شویم اما اگر بیش از حد دچار استرس باشیم، مشکلاتی ایجاد خواهد شد که یکی از آن ها ریزش موست. از انجاییکه ریزش مو به خودی خود استرس ایجاد می کند، پس شرایط بدتر خواهد شد. پس استرس تان را کنترل کرده و به حداقل برسانید تا از آسیب وارده به موهایتانن جلوگیری شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *