افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ژن مخصوص شادی کشف شد

1

 

  • اما محققان معتقدند ساختار ژنتیکی، تنها عامل موثر در نحوه احساسات و تفکر افراد در مورد زندگی آن ها نیست. بلکه محیط اطراف و نحوه تعامل آن با ژن ها نیز از همیت بالایی برخوردارند.

 

یک گروه بین المللی متشکل از ۱۹۰ محقق در ۱۴۰ مرکز مطالعاتی واقع در ۱۷ کشور مختلف، با بررسی اطلاعات ژنوم صدها هزار انسان توانستند تنوع ژنتیکی مرتبط با احساس رضایت، افسردگی و روان رنجوری را شناسایی کنند.
به گزارش ساینس، محققان دریافتند که این ژن ها اغلب در سیستم عصبی مرکزی و در بافت های آدرنال یا پانکراس وجود دارند.
محققان برای انجام این تحقیقات، اطلاعات حاصل از تعداد زیادی از تحقیقات قبلی را گردآوری کردند و با استفاده از ابزارهای تحلیل آمار پیشرفته، این اطلاعات را در قالب یک مجموعه واحد متشکل از اطلاعات ژنتیکی ۲۹۸ هزار داوطلب، تجزیه و تحلیل کردند.
در تحقیقات پیشین مشخص شده است که تفاوت موجود بین میزان احساس شادی و رفاه افراد، با ساختار ژنتیکی بدن آن ها در ارتباط است. این موضوع با اثبات تاثیر مستقیم رفاه در میزان سلامت روحی و جسمی افراد، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
اما محققان معتقدند ساختار ژنتیکی، تنها عامل موثر در نحوه احساسات و تفکر افراد در مورد زندگی آن ها نیست. بلکه محیط اطراف و نحوه تعامل آن با ژن ها نیز از همیت بالایی برخوردارند.
مطالعه ژن ها می تواند درک صحیحی از دلایل استعداد بیولوژیکی افراد در تشدید این احساسات حاصل کند و راهگشای شناسایی عوامل موثر در میزان احساس شادی در بین افراد مختلف باشد.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتظر شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *