افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چین و چروک صورت و راه های پیشگیری از آن

  • درباره تاثیر طب سنتی بر آبرسانی پوست و کاهش چین و چروک می‌پرسند،‌بیان کرد: با این روش آب‌رسانی و خون‌رسانی به پوست افزایش یافته و برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک در صورت و کاهش آن موثر است .

 

 

دکتر رضا حشمت درباره طب سوزنی گفت: این طب شاخه‌ای از طب چینی است که قدمت آن به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد، اما  حدود ۴۰ سال پیش سازمان بهداشت جهانی(WHO)   این طب رو به عنوان درمان اصلی برخی بیماری‌ها و درمان کمکی برخی دیگر از بیماری‌ها مورد شناسایی قرار داد:

وی ادامه داد: اعتبار بخشی این سازمان به طب سوزنی باعث شد که تعدادی از پزشکان عمومی دوره‌های تخصصی این طب را گذرانده و به وسیله آن اقدام به درمان بیماران کنند.

نائب رئیس انجمن علمی طب سوزنی با بیان اینکه این طب برای درمان دردها و التهاب‌های مفاصل و بیماری‌های اسکلتی- عضلانی و همچنین میگرن درمان اصلی است، اظهار کرد: اگر درد ناشی از التهاب عصب یا گرفتگی عضله باشد درمان با طب سوزنی می‌تواند درمانی قطعی باشد،اما  این طب برای بیماری‌های کلیوی، گوارشی، تنفسی،‌ پوستی، قلبی و فشار خون و بیماری‌های اعصاب و روان می‌تواند درمان کمکی باشد.

وی همچنین طب سوزنی را راهکاری مناسب و کمکی برای کاهش اشتها و افزایش متابولیسم خواند و افزود: طب سوزنی می‌تواند به افرادی که ورزش می‌کنند اما ازاندام خود به صورت کلی یا موضعی راضی نیستند کمک کند،همچنین استفاده از این طب برای افرادی که سوءهضم، سوءجذب وسوء دفع دارند درمانی اصلی به حساب می‌آید.

افزایش قد به شیوه طب سوزنی نادرست است

به گفته این متخصص طب سوزنی برای شب‌ادرای کودکان به دلیل استرس و اضطراب  بسیار کمک‌کننده بوده و به درمان بی‌خوابی نیز کمک می‌کند،‌همچنین در بیماری فلج صورت بیمار می‌تواند ۱۰ روز بعد از دریافت داروهای خود به متخصص طب سوزنی مراجعه کند زیرا این روش برای فلج صورت درمانی اصلی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از ما درباره تاثیر طب سنتی بر آبرسانی پوست و کاهش چین و چروک می‌پرسند،‌بیان کرد: با این روش آب‌رسانی و خون‌رسانی به پوست افزایش یافته و برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک در صورت و کاهش آن موثر است

نایب رئیس انجمن طب سوزنی با تاکید براینکه تبلیغاتی مانند افزایش قد یا درمان قطعی آلزایمر با استفاده از طب سوزنی بسیار نادرست است، خاطرنشان کرد:‌این روش درمان  برای بیماری‌های صعب‌العلاج نیست اما زندگی را برای مبتلایان به این بیماری‌ها تسهیل می‌کند. به عنوان مثال فردی که مبتلا به سرطان بوده و شیمی درمانی می‌کند دچار عوارض ناشی از شیمی درمانی مانند حالت تهوع و… می‌شود که طب سوزنی در کاهش این عوارض بسیار کمک کننده است.

حشمت همچنین درباره خطرات استفاده از این روش بیان کرد: طب سوزنی خطر عمده‌ای ندارد و اگر بیماران به پزشکان دوره‌دیده مراجعه کنند مشکلی پیش نمی‌آید. پزشکان دوره‌دیده نیز باید نکاتی را رعایت کنند مانند اینکه برای فردی که آسپیرین مصرف می‌کند سوزن را در عمق فرو نکنند تا کبودی ایجاد نشود یا اینکه در برخی نقاط بدن نباید سوزن را عمودی فرو کرد بلکه باید سوزن به صورت افقی داخل بدن شود.

وی با بیان اینکه مشکل ما در این طب وجود نگاه افراطی یا تفریطی نسبت به آن است،‌تصریح کرد: متاسفانه برخی از مردم و حتی همکاران ما اصلا این طب را قبول ندارند وبرخی دیگر گمان می‌کنند این طب درمان همه دردها حتی بیماری‌های صعب‌العلاج است. این درحالی است که طب سوزی معجزه نمی‌کند اما بسیار کمک‌کننده است.

نائب رئیس انجمن علمی طب سوزنی با  تاکید براینکه ضروری است بیماران پیش از مزمن شدن درد به متخصص طب سوزنی مراجعه کنند،‌ افزود: باید نگاه متعادل نسبت به این طب به نحوی ایجاد شود که جامعه این نوع طب را به عنوان شاخه‌ای از پزشکی به رسمیت بشناسند.

در ایران دوره آموزش طب سوزنی وجود ندارد

وی همچنین درباره نحوه کسب تخصص در این حوزه توضیح داد: در تمام کشورها دوره آموزش طب سوزنی وجود دارد که معمولا این دوره‌ها ۶ ماه به بالا است و تمامی این دوره‌ها تحت لیسانس سازمان بهداشت جهانی(WHO)  قرار دارد.

این متخصص طب سوزنی با بیان اینکه درایران چنین دوره‌هایی برگزار نمی‌شود، گفت: پزشکان ایرانی این دوره‌ها را در خارج از کشور می‌بینند و بیماران باید توجه کنند که متخصص حتما تابلوی مربوط به مجوز ارائه خدمات طب سوزنی را از سازمان نظام پزشکی یا گواهی صحت صدور دوره را از وزارت بهداشت در دفتر خود داشته باشند.

وی یادآور شد : از سال ۸۷ که انجمن علمی طب سوزنی را تاسیس کردیم، ۴ دوره طب سوزنی گوش برگزار شد اما این دوره‌ها سایر روش‌های طب سوزنی را در بر نمی‌گرفت.

حشمت به تعیین تعرفه خدمات طب سوزنی از سوی سازمان نظام پزشکی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تعرفه نیم‌ساعت خدمات متخصص با توجه به لوازم مصرفی ۱۰۰هزار تومان است اما اگر پزشک خدماتی علاوه بر طب سوزنی ارائه کند،‌ به عنوان مثال اگر ماساژ یا قلنج درمانی یا طب فشاری را نیز ارائه دهد هزینه بیشتر می‌شود.

وی در پایان گفت: نام پزشکان متخصص به همراه آدرس و شماره تلفن آنها در استان‌ها مختلف روی سایت انجمن طب سوزنی قرار داده شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *