افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونگی کاهش عوارض هورمون درمانی

۲ توصیه برای کاهش عوارض جانبی هورمون درمانی

ورزش و غذای سالم می‌تواند با عوارض جانبی هورمون درمانی در مبتلایان به سرطان پروستات‌ مقابله کند.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ در روش هورمون درمانی تولید تستوسترون و دیگر هورمون‌های مردانه که موجب رشد سلول‌های سرطانی پروستات می‌شود متوقف می‌گردد اما از سوی دیگر توقف تولید این هورمون‌ها به از بین رفتن توده عضلانی بدن و استحکام آن و همچنین افزایش چربی در بدن منجر می‌شود که این بیماران را در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و مشکلات جسمی دیگر قرار می‌دهد.

در این بررسی متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به مطالعه روی ۳۲ مرد داوطلب پرداخته و دریافتند انجام حرکات ورزشی سبک و خوردن مواد غذایی سالم عوارض جانبی هورمون درمانی را در این بیماران کاهش می‌دهد.

در این بررسی نیمی از مردان برای مدت ۱۲ هفته برنامه تغذیه‌ای سالم و حرکات ورزشی را دنبال کردند در حالیکه نیمی دیگر تنها آموزش‌های ابتدایی در مورد تشخیص بیماری و حرکات ورزشی را دریافت کردند.

به گزارش هلث دی نیوز، سه ماه پس از اجرای این برنامه مشخص شد شرکت کنندگان گروه اول به لحاظ استحکام و قدرت عضلانی و تحرک بهبود پیدا کرده و چربی بدن آنان نیز کاهش یافته است. این در حالیست که در گروه دوم حجم عضلانی و استحکام آن کاهش پیدا کرده و حجم چربی در بدن این افراد بیشتر شده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *