افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه شوینده های بدن خانگی بسازیم؟

دو شوینده طبیعی بدن که می توانید خودتان آنها را بسازید

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ برای حمام کردن معمولا محصولات متنوع و مختلفی را، از شامپوی سر گرفته تا شامپو بدن، می توانید در فروشگاهها بیابید و تهیه کنید که تمامی آنها دارای ترکیباتی هستند که برای انواع پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرند. اما شما خودتان نیز می توانید محصولی را مناسب با پوستتان بسازید و هر بار که به حمام می روید از شوینده طبیعی بدن که با مواد طبیعی ساخته اید استحمام کنید. اگر دوست داشتید می توانید یکی از موارد زیر را امتحان کنید.

اسکراب چای سبز

  • برای تهیه این اسکراب به مواد زیر احتیاج دارید :
  • ۶ قاشق غذاخوری شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن ماکادامیا
  • ۱ قاشق چایخوری پودر چای سبز
  • ۱ قطره روغن معطر ( می توانید از روغن گل رز استفاده کنید.)
  • تمامی مواد را با هم در یک کاسه بریزید و به قدری هم بزنید که یکدست سبز شوند.

این ماده تولید شده یک اسکراب برای بدن است که می توانید به عنوان شوینده طبیعی بدن در حمام به بدنتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و بشویید. شکر در این ترکیب باعث لایه برداری پوست می شود و روغن موجود در آن نرمی و رطوبت پوست را نگه می دارد. روغن معطر نیز باعث می شود بوی خوبی داشته باشد و چای سبز نیز باعث جوانسازی پوست و یکدست شدن پوستتان می شود.

شوینده بدن

برای تهیه این شوینده طبیعی بدن به مواد زیر احتیاج دارید :

شوینده بدن یا صورت – روغن ماکادامیا – یک قطره روغن معطر

این بسیار ساده است چرا که فقط باید سه ماده لیست شده را با هم ترکیب کنید و در یک بطری با درپوش اسپری بریزید. قبل از استفاده باید محلول ایجاد شده را تکان دهید تا روغن و شوینده بدن به خوبی با هم ترکیب شوند سپس همانند اسپری به بدنتان بپاشید و بگذارید بماند تا به خوبی وارد پوستتان شود.

این را در نظر داشته باشید که هر یک از این ترکیباتی که خودتان می سازید شاید مدت زمان طولانی نتوانند دوام بیاورند ، بنابراین بهتر است مقدار کم و مثلا برای مصرف یک هفته خود محلول ها یا اسکراب را تهیه کنید و همان مقدار را نیز در یخچال بگذارید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *