افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه رابطه دوستی در حال جدایی را حفظ کنیم

 

 

  • آیا از پست الکترونیکی خوشتان می آید؟ مخصوصا که هیچ هزینه ای هم برایتان ندارد؟ دوستتان هم خوشش خواهد آمد. یادداشت محبت آمیز زیباترین چیزی است که می توانید از کسی دریافت کنید. حتما نباید یادداشت پیچیده ای باشد—به دوستتان بگویید به فکرش هستید و هنوز از یادش نرفتید.

داشتن دوستان خوب می تواند منجر به زندگی شادتر و اجتماعی تری بشود. بهر حال, بعضی اوقات حفظ دوستی ها به همین راحتی ها هم نیست. همه ما یکسری تعهداتی داریم که وقتمان را می گیرد: برنامه کاری شلوغ, رسیدگی به اعضای خانواده, زندگی کاری, مسوولیت های اجتماعی, و از این قبیل مسائل. دوستی معمولا اولین چیزی است که وقتی برنامه زمانی مان محدود می شود فراموشش می کنیم, ارتباط داشتن با دوستان برای داشتن یک زندگی شاد حیاتی است. در ادامه ۱۰ روش برای جلوگیری از اینکه دوستی هایتان تبدیل به افسانه شود آمده است.

۱. برای دوستتان وقت بگذارید.

مرتبه بعدی که دوستتان با شما کار داشت و یا از شما چیزی خواست, جواب مثبت بدهید. صرف زمان با یکدیگر می تواند مانع از بین رفتن گرمی در دوستی ها بشود.

۲. برای دوستتان هدیه ای معنا دار ارسال کنید.

اگر روابط دوستانه تان در لبه پرتگاه است, باید کاری بکنید که نیاز به کمی تلاش دارد. آسانترین راه این است که هدیه ای معنا دار برای دوستتان ارسال کنید تا اینکه دوستتان متوجه بشود که هنوز به فکرش هستید. اینکار به دوستتان نشان می دهد که با وجود مشغله زمانی, برایش وقت گذاشته اید و کار جالبی انجام داده اید. حتما نباید خیلی این هدیه گران باشد—می توانید غذای مورد علاقه دوستتان را برایش بفرستید.

۳. برای دوستتان یک یادداشت ارسال کنید.

آیا از پست الکترونیکی خوشتان می آید؟ مخصوصا که هیچ هزینه ای هم برایتان ندارد؟ دوستتان هم خوشش خواهد آمد. یادداشت محبت آمیز زیباترین چیزی است که می توانید از کسی دریافت کنید. حتما نباید یادداشت پیچیده ای باشد—به دوستتان بگویید به فکرش هستید و هنوز از یادش نرفتید.

۴. به دوستتان اوقات خوشی که با هم داشتید را یادآوری کنید.

گاهی اوقات جو دوستانه مان خشک و بی روح می شود چونکه کم کم وارد شرایطی می شویم که لبخند و شادی کمی دارد. اگر بدلیل اختلافات گذشته روابط تان دشوار شده است, اوقات خوشی که با هم داشتید را به دوستتان یادآوری کنید. این یادآوری خاطرات خوب به تحکیم دوستی تان کمک زیادی می کند.

۵. از دوستتان عذر خواهی کنید.

یکی از بزرگترین دلایلی که دوستی ها از بین می رود, درگیری و مشاجره است. آیا با هم بحث و جدل کردید؟ یا, از همدیگر کینه دارید؟ ساده ترین راه برای اینکه به این مشکل غلبه کنید عذر خواهی کردن است حتی اگر فکر می کنید که تقصیر شما نبوده است. می توانید جمله ای مثل این بگویید “متاسفم که ناراحتت کردم…” با تایید کردن احساس دوستتان, می توانید به این مسئله خاتمه بدهید و به دوستی تان بازگردید.

۶. با دوستتان تماس بگیرید.

گهگاهی, دوستی ها براحتی از بین می رود چونکه فراموش می کنیم برای یکدیگر وقت بگذاریم. برای آرامتر کردن سرعت, این مرگ دردناک, فقط گوشی تلفن را بردارید. به دوستتان بگویید که چقدر به فکرش هستید. شاید هم بتوانید برنامه ای تنظیم کنید تا همدیگر را ببینید.

۷. با دوستتان قرار نهار بگذارید.

با هم بودن آسانترین راه برای برقراری ارتباط مجدد است. یکی از مورد علاقه ترین راههای من برای ارتباط برقرار کردن با دوستانم صرف نهار با یکدیگر است. نهار بهانه خوبی است, و مورد علاقه همه است. بنابراین, با بودن در کنار هم برای نهار, با دوستتان اوقات خوشی داشته باشید که هر دویتان هم اینکار را دوست دارید و به آن نیاز دارید.

۸. با دوستتان کاری را برنامه ریزی کنید که بتوانید بطور منظم انجام بدهید.

برنامه ریزی برای فعالیت های منظم خیلی بهتر از صرف یک نهار ساده است. قرار بگذارید که هفته ای یکمرتبه با هم پیاده روی کنید, یا ماهی یکمرتبه با هم به خرید بروید. دوستان می توانند با برنامه ریزی این قبیل فعالیت ها اوقات خوشی را با هم تجربه کنند.

۹. با دوستتان کار هیجان انگیزی انجام بدهید.

آدرنالین به سرعت باعث ایجاد ارتباط می شود. پس, به صخره نوردی, مسابقه, پرش از ارتفاع فکر کنید. به این ترتیب, می توانید چالشی داشته باشید, و دوستی هایتان را تقویت کنید.

۱۰. به زندگی دوستتان نیز علاقه مند باشید.

مطمئن شوید وقتی که با هم هستید فقط در مورد زندگی خودتان صحبت نمی کنید. از او در مورد زندگی اش سوال کنید, و خودتان را نسبت به چیزهایی که می گوید علاقمند نشان بدهید. می توانید نصیحتش کنید و اگر لازم داشت حمایتش کنید, و تبدیل به مشاور قابل اعتماد و محرم اسرار او شوید.

مطمئن شوید که دوستی هایتان را مدام پرورش می دهید. وقتی نیاز به لبخند دارید, دوستان می توانند لبخند را بروی لبانتان برگردانند, و وقتیکه نیاز دارید از شما حمایت کنند. بدون دوستان, زندگی تنها و کسالت آور می شود. بنابراین, گوشی تلفن را بردارید و دوستی یتان را از لبه پرتگاه نجات بدهید و تقویت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *