افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه دندان مصنوعی را تمیز کنیم

چگونه دندان مصنوعی را تمیز کنیم

images

 

همانطور که می دانید دندان های مصنوعی نیز مانند یک دندان طبیعی نیاز به شستشوی و مراقبت دارد در این مطلب گفته متخصصان درباره این که چگونه دندان مصنوعی را تمیز کنیم بیان می کنیم .

دکتر عبدالحمید ظفرمند دندانپزشک گفت: دندان مصنوعی یا به صورت متحرک است و یا به صورت ثابت، همچنین نوع متحرک آن خود بر دو نوع است که یا به طور کامل قوس فکی را در برمی‌گیرد و یا فقط بخشی از قوس فکی را می‌پوشاند و جایگزین تعدادی از دندان‌ها می‌شود.
وی ادامه داد: به طور کلی دندان‌های مصنوعی از هر نوعی که باشد دارای روش‌های متفاوتی برای حفظ سلامت خواهد بود. نوع متحرک به راحتی با مسواک قابل تمیز کردن هستند اما در نوع ثابت استفاده از مسواک و نخ‌دندان (به هر نحوی که متناسب با دندان باشد) همراه با راهنمایی پزشک موثر است.
این دندانپزشک به خطرات استفاده دائم از پلاک‌های مصنوعی اشاره کرده و افزود: استفاده مداوم از پلاک‌های مصنوعی (که در نوع متحرک به کار می‌رود) منجر به تحریک و التهاب مخاط ریز آن می‌شود لذا خروج پلاک از دهان و تمیز کردن آن و همچنین شستشوی مخاط زیر پلاک بسیار ضروری است.

ظفرمند اظهار کرد: توصیه می‌شود جهت شستشوی لثه‌ها و زبان‌ها از مسواک‌های نوع نرم استفاده شود علاوه بر آن قابل ذکر است که استفاده از خمیر دندان برای شستن دندان‌ مصنوعی مناسب نیست و بهتر است به جای آن از مایع ظرفشویی استفاده کرد.

 

پزشکین : چگونه دندان مصنوعی را تمیز کنیم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *