افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه تالاسمی را در دوران بارداری کنترل کنیم

  • مسلم است که با پیشرفت بارداری، نیاز به دارو و انتقال خون نیز در مادر تغییر می‌کند. اگر تالاسمی شما منجر به کم‌خونی در بارداری شود، پزشک به شما توصیه می‌کند که در بیمارستان زایمان کنید تا در صورت نیاز به خون، با مشکل مواجه نشوید.

 

 

تالاسمی هم نوعی بیماری خونی است که می تواند پیامدهای منفی زیادی برای سلامتی مادر و جنین در بر داشته باشد مادرانی که به این عارضه مبتلا هستند و می خواهند بچه دار شوند بهتر است به زیر نظر متخصص قرار بگیرند و از عوارض این بیماری برای جنین خود پیشگیری کنند .

اگر به تالاسمی مبتلا باشید، برای بارداری، علاوه بر متخصص زنان و زایمان به یک متخصص بیماری‌های خونی نیز احتیاج دارید. بسته به نوع و شدت بیماری‌تان تیم پزشکی شما انتخاب می‌شود. چه ناقل تالاسمی باشید و چه به آن مبتلا باشید، دریافت روزی ۵ میلی‌گرم فولیک اسید در بارداری‌، می‌تواند برای جنین مفید باشد. زیرا تالاسمی در مادر، خطر بروز نقص کانال عصبی را در کودک افزایش می‌دهد. مصرف فولیک اسید می‌تواند این خطر را کاهش دهد. به علاوه، مصرف فولیک اسید، به حفظ سلامت خون شما کمک می‌کند. تالاسمی می‌تواند به بروز کم‌خونی در بارداری منجر شود. اگر بتا تالاسمی مینور داشته باشید، پزشک پیش از تجویز قرص آهن، به کمک آزمایش خون، سطح آهن خون شما را بررسی می‌کند زیرا تالاسمی مینور، می‌تواند بر جواب آزمایش خون در بارداری تأثیر بگذارد و سطح ذخیره آهن خون را پایین نشان بدهد درحالیکه اینطور نیست. آلفا تالاسمی مینور، می‌تواند باعث کم‌خونی در بارداری شود به ویژه اگر مادر حامل ۲ ژن جهش یافته باشد. آلفا تالاسمی HBH نیز می‌تواند باعث بروز کم‌خونی ملایم تا شدید شود و ممکن است نیاز به انتقال خون به مادر باشد. بتا تالاسمی ماژور، بارداری را با پیچیدگی‌های بیشتری روبه‌رو می‌کند. اعضای بدن، که از پیش به دلیل بارداری تحت فشار هستند، اکنون با وجود تالاسمی باید فشار مضاعفی را به واسطه نیاز کودک برای رشد تحمل کنند. مسلم است که با پیشرفت بارداری، نیاز به دارو و انتقال خون نیز در مادر تغییر می‌کند. اگر تالاسمی شما منجر به کم‌خونی در بارداری شود، پزشک به شما توصیه می‌کند که در بیمارستان زایمان کنید تا در صورت نیاز به خون، با مشکل مواجه نشوید. از آنجایی که بتا تالاسمی ماژور باعث بروز تغییراتی در استخوان‌ها می‌شود، ممکن است در زایمان به صورت طبیعی دچار مشکل باشید و دستور پزشک مبنی بر زایمان به صورت سزارین باشد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *