افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه با وجود کیست تخمدان وزن کم کنیم؟

کم کردن وزن با کیست تخمدان ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک چالش است. در حالی که برخی از افراد مبتلا به PCOS هیچ مشکلی برای کاهش وزن ندارند، هورمون های ناشی از این بیماری برای بسیاری دیگر کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب را دشوار کرده است. متأسفانه ممکن است شما در یک چرخه گرفتار شوید که در آن به سبب وزن بالا وضعیت PCOS شما بدتر می شود و کیست ها نیز سبب افزایش وزن تان خواهد شد.با این حال با یک برنامه مناسب شما قادر به کاهش وزن خواهید بود.

kis

چگونه

۱) برای یک معاینه کامل به دکتر خود مراجعه کنید. برخی از افراد با PCOS مقاومت به انسولین را تجربه کرده اند که کاهش وزن را مشکل می کند. دکتر باید با آزمایش خون مطمئن شود که شما به PCOS مبتلا هستید و آیا مقاومت به انسولین دارید یا نه. از دکتر خود در مورد هرگونه توصیه ای برای کاهش وزن و یا هشدار در مورد خودتان سؤال کنید. مثلا ممکن است با توجه به شرایط جسمی تان قادر به انجام برخی ورزش ها نباشید.

۲) ببینید آیا دارو برای تان مناسب است. اگر چه درمانی برای PCOS وجود ندارد اما ممکن است دکتر برایتان دارو تجویز کند. ممکن است متفورمین به کسانی که مقاومت به انسولین دارند برای کنترل سطح انسولین و کاهش وزن کمک کند.

۳) برای کاهش وزن یک رژیم غذایی در پیش بگیرید. اگر می خواهید با وجود PCOS وزن کم کنید نیاز به مصرف غذاهای سالم دارید. با وجود مقاومت به انسولین ممکن است با یک رژیم کم کربوهیدرات به موفقیت دست پیدا کنید. دیگران ممکن است انعطاف بیشتری در رژیم خود داشته باشند اما شما باید در خوردن غلات کامل، سبزیجات، میوه ها و پروتیین بدون چربی تمرکز کنید. یک متخصص تغذیه می تواند به شما برای برنامه ریزی یک رژیم غذایی با توجه به محدوده کالری مناسب برای شما و از دست دادن وزن کمک کند.

۴) سطح فعالیت های خود را برای سوزاندن کالری بیشتر بالا ببرید. تمرینی که از انجامش لذت می برید انتخاب کنید و به آن بچسبید و آن را جزو روال زندگی خود کنید.

۵) با افراد دیگری که مانند شما چنین مشکلی دارند در ارتباط باشید و مشورت کنید. ممکن است با همراهی یک یا چند نفر بهتر نتیجه بگیرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *