افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه از پوست های خارش دار مراقبت کنیم؟

9

یه سری از پوست ها هستند که خارش دار هستند و بسیار حساس این پوست ها نیاز به مراقبت دارد پس شما میتوانید با این مطلبی که قرار داده ایم از پوست حساس خود اینگونه مراقبت کنید.انجام تست حساسیت تست حساسیت در مطب و با حضور پزشک باید انجام شود. در این تست مواد محرکی که باعث خارش می شوند با پوست فرد تماس پیدا می کنند

و پوست نیز واکنش نشان می دهد که پزشک آن را بررسی می کند. محدودیتی که در تست حساسیت وجود دارد این است که همه مواد حساسیت زا روی پوست فرد تست نمی شود و فقط مهمترین مواد حساسیت زاد تست می شوند. عدم استفاده از لوازم آرایش استفاده از لوازم آرایشی یکی از مهمترین عوامل بروز خارش پوست و اگزما است.

مواد آرایشی مانند ریمل و خط چشم مایع و … می توانند باعث به وجود آمدن حساسیت و خارش در پوست اطراف چشم شوند. حتی اگر از لاک ناخن استفاده کنید و ناخودآگاه انگشتتان با پلکتان تماس پیدا کند می تواند موجب بروز حساسیت پوست اطراف چشم شود. به حداقل رساندن شستشو کسانی که پوستشان مستعد اگزما است

نباید از شوینده هایی مانند صابون استفاده کنند زیرا این مواد چربی پوست را از بین می برند و باعث خشکی پوست می شوند. پیشنهاد می شود به جای استفاده از این مواد شوینده، از پن بدون صابون و ضد حساسیت استفاده کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده یکی از راه ها برای جلوگیری از اگزما استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست است.

برای انتخاب کرم مناسب پوست باید از پزشکتان کمک بگیرید و براساس میزان خشکی پوست شما کرم مناسب را تجویز کند. راه های دیگر برای پیشگیری از خارش پوست استفاده نکردن از لباس نخی دوری از استرس دوری از گرد و خاک استفاده نکردن از مواد غذایی حساسیت زا (مانند ادویه جات، نوشابه، مواد غذایی کنسروی، گوجه فرنگی، بادمجان، خربزه و …)

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *