افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چگونه از آسیب دیدن موها بعد از رنگ زدن پیشگیری کنیم

 

  • وی در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک مو و سرم مو در بهبود میزان شکنندگی موها گفت: استفاده از ماسک مو و شامپو کراتینه داخل حمام و پس از استحمام استفاده از نرم کننده ها و سرم مو یا روغن زیتون ( که به نوک مو مالیده می شود)، با توجه به میزان آسیب دیدگی مو، موجب بهبود خشکی و جلوگیری از شکنندگی موها می شود.

وقتی مو را رنگ میکنیم شکننده و زبر میشود مخصوصا وقتی موی مشکی را به موی طلایی تغییر رنگ میدهیم از مواد مضری برای مو استفاده میشود که بسیار به مو آسیب وارد میکند چون سطح رنگ ها باهم بسیار فرق دارد و آرایشگر مجبور است با وسایل مضری رنگ موی تیره را به روشن تبدیل کند و همچنین باید این مواد زیاد برروی مو بماند که در این مدت آسیب زیادی وارد مو میشود

یک متخصصص پوست و مو گفت: اگر موها خیلی خشک باشد، استفاده از سرم مو، نرم کننده و ماسک مو و شامپو کراتینه تواما ضرورت دارد، ولی در مواردی که میزان خشکی مو خیلی شدید نیست، مصرف یکی از این مواد با توجه به میزان آسیب دیدگی مو کفایت می‌کند.

خشک شدن و شکنندگی موها از عوارضی است که در اثر رنگ کردن و خصوصا دکلره ایجاد می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مواد دکلره نباید بیش از ۳۰ دقیقه روی موها بماند، گفت: مدت زمان ماندن مواد روی مو با توجه به نوع دکلره متفاوت است ولی حداکثر زمانی که باید این مواد روی موها بماند ۳۰ دقیقه است.

این متخصصص پوست و مو یادآور شد: در مواردی که بی رنگ کردن و روشن کردن موها به علت تفاوت زیاد رنگ زمینه ای مو با دکلره تفاوت زیادی دارد، میزان تخریب، آسیب و شکنندگی مو بیشتر است.

 

دکتر مهرگان با تاکید بر اینکه رنگ کردن و مش کردن موها موجب خشکی مو می‌شود،و برای درمان آسیب دبدگی مو بعد از رنگ کردن یادآور شد: در صورت رعایت موارد استاندارد نیز انجام مش و رنگ کردن موها باعث ایجاد خشکی مو می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک مو و سرم مو در بهبود میزان شکنندگی موها گفت: استفاده از ماسک مو و شامپو کراتینه داخل حمام و پس از استحمام استفاده از نرم کننده ها و سرم مو یا روغن زیتون ( که به نوک مو مالیده می شود)، با توجه به میزان آسیب دیدگی مو، موجب بهبود خشکی و جلوگیری از شکنندگی موها می شود.

وی همچنین افزود: اگر موها خیلی خشک باشد، استفاده از سرم مو، نرم کننده و ماسک مو و شامپو کراتینه تواما ضرورت دارد، ولی در مواردی که میزان خشکی مو خیلی شدید نیست، مصرف یکی از این مواد با توجه به میزان آسیب دیدگی مو کفایت می کند.

دکتر مهرگان یادآور شد: مصرف روزانه یک قرص امگا -۳ به مدت یک ماه موجب کاهش خشکی موها می شود.

وی در خصوص میزان اثربخشی شامپوها و ترکیبات حفظ سلامتی موی خارجی با تولید داخل گفت: میزان اثربخشی این ترکیبات در کل تفاوت زیادی با هم ندارد، اختلاف تاثیر محصولات خارجی با محصولات تولید داخل به اندازه تفاوت قیمت آنها نیست.

وی با تاکد بر اینکه مصرف رنگ مو در دوران بارداری باید به حداقل برسد، گفت: رنگ کردن موها در سه ماهه اول جایز نیست، در سه ماهه دوم بارداری نیز باید سعی شود حتی الامکان از رنگ مو استفاده نشود، رنگ کردن موها در سه ماهه سوم بارداری بلامانع است.

دکتر مهرگان در پایان خاطرنشان کرد: در دوران بارداری بهتر است از رنگ مو به صورت تفننی استفاده نشود، در مواردی که سفیدی موها زیاد است و تحمل آن برای خانمی دشوار است، می تواند از رنگ مو در سه ماهه سوم استفاده کند، ولی در صورت قابل تحمل بودن سفیدی مو ترجیحا موها در بارداری نباید رنگ شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *