افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه نوع ترشی را بهتر است مصرف کنیم خانگی یا صنعتی ؟

image_13930430395178

  • برای داشتن تغذیه ای سالم بهتر است سالاد و سبزی را جایگزین ترشی ها کنیم ،خاطر نشان کرد: نحوه حرارت دادن سبزیجات هنگام طبخ ترشی ، قرارنگرفتن در معرض اکسیژن ، استفاده کم از نمک و حذف جوش شیرین باید در تهیه ترشی های خانگی رعایت شود.

 

یک کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه استفاده از ترشی ها فواید و مضرات زیادی دارد، گفت: بهتر است سالاد و سبزی جایگزین مصرف ترشی شود.

برلیانت بزرگمهر گفت : یکی از چاشنی هایی که در فصل سرما بر سر سفره های ما به وفوردیده می شود استفاده از انواع ترشی های خانگی و صنعتی است .

وی با اشاره به اینکه بهتر است مردم، ترشی های خانگی را جایگزین ترشی های صنعتی نمایند، افزود: ترشی های صنعتی به علت افزودنی های زیاد و نمک فراوان توصیه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه ، قرار گرفتن گل کلم و سبزیجات سبزی که حاوی ویتامین c هستند در سرکه موجب می شود تا خواص این سبزیجات کاملا حفظ شود، افزود : بهتر است در هنگام طبخ ترشی ها آب آن را دور نریزیم چراکه به این وسیله مواد مغذی آن را کاملا از دست می دهیم .

بزرگمهر با تاکید براینکه استفاده از ترشی در افرادی که اضافه وزن دارند موجب پرخوری و افزایش اشتها می شود، اظهار داشت : مصرف ترشی موجب ترشح املاح صفراوی شده و هضم چربی با سرعت بیشتری انجام می شود، بنابراین می تواند جایگزین مناسبی باشد برای غذاهای پرکالری و افرادی که تصمیم به رژیم لاغری دارند .

مسئول روابط عمومی انجمن تغذیه ایران با تاکید براینکه افرادی که مشکلات گوارشی دارند بهتر است کمتر از ترشی ها استفاده نمایند، بیان کرد: ترشی ها به علت دارا بودن نمک ، فلفل و سرکه می توانند موجب تشدید بیماری های دستگاه گوارش شوند .

وی در پایان با اشاره به اینکه ، برای داشتن تغذیه ای سالم بهتر است سالاد و سبزی را جایگزین ترشی ها کنیم ،خاطر نشان کرد: نحوه حرارت دادن سبزیجات هنگام طبخ ترشی ، قرارنگرفتن در معرض اکسیژن ، استفاده کم از نمک و حذف جوش شیرین باید در تهیه ترشی های خانگی رعایت شود.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *