افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه نوع آنتی بیوتیک هایی در دوران بارداری مفید است

download (4)

خیلی از خانم های باردار سوال می کنند که مصرف آنتی بیوتیک در دوران بارداری عوارض دارد یا خیر ؟ و در صورت لوزم از چه نوع آنتی بیوتیک هایی در دوران بارداری مفید است .

هزاران نفر از زنان باردار آمریکایی در طول دوران حاملگی آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند؛ از هر ۱۰ زن باردار ۴ نفر به صورت مقطعی آنتی بیوتیک دریافت می‌کند. پنی‌سیلین و ماکرولید رایج‌ترین انواع آنتی بیوتیک‌های مصرفی در دوران بارداری هستند.
ماکرولیدها از خانواده آنتی بیوتیک‌ها هستند. این گروه اریترومایسین، آزیترومایسین و کلاریترومایسین را شامل می‌شود. این داروهای ضد میکروبی کارکرد بهتری از پنی سیلین دارند و در مواردی که بیمار به پنی سیلین حساسیت دارد به کار گرفته می‌شوند.
مطالعه حاضر توسط آنیک برارد، از دانشگاه مونترال کانادا و محققان بیمارستان‌ کودکان سنت‌جاستین، هدویگ نوردنگ و دانشگاه اسلوی نروژ به انجام رسیده است. تیم تحقیقاتی حاضر در این مطالعه، به بررسی میزان تاثیر آنتی بیوتیک‌های ماکرولید بر پروسه بارداری پرداخته و احتمال بروز نواقص مادرزادی در نوزاد را مورد ارزیابی قرار دادند. ماکرولیدها به همراه پنی سیلین از جمله رایج‌ترین داروهای مورد استفاده در دوران بارداری هستند. با این حال، ابهامات زیادی مبنی بر نقش این داروها در بروز خطرات بارداری و عوارض جانبی مرتبط با زایمان وجود دارد.
تحقیقات پیشین درباره ایمنی مصرف ماکرولیدها در دوران بارداری به نتایج ضد و نقیضی منتج شده‌اند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مصرف ماکرولیدها باعث بروز ناراحتی‌های قلبی و عروقی می‌شود. مطالعات دیگر حاکی از نقش موثر ماکرولیدها در ابتلا به صرع و فلج مغزی در دوران بارداری هستند. این یافته‌های ضد و نقیض در مجموع باعث شده‌اند که پزشکان شاغل در برخی از کشورها از تجویز ماکرولیدها به زنان باردار خودداری کنند.

 

پزشکین : چه نوع آنتی بیوتیک هایی در دوران بارداری مفید است

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *