افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه مقدار گوشت در هفته مصرف کنیم

  • پژوهشگران همچنین دریافته‌اند که نه گیاهخواران، بلکه کسانی که کمی گوشت می‌خورند طولانی‌ترین مدت عمر را دارند. برای پژوهشگران این یافته عجیب نیست، چون گوشت دارای شماری از مواد است که برای سلامتی مفید هستند. بدن انسان از این مواد حیوانی بهتر از گیاهان بهره ‌می‌برد.

 

یکی از بزرگترین پژوهش‌ها در دنیا که در آن بیش از نیم میلیون نفر از ۱۰ کشور اروپایی شرکت دارند از ۱۸ سال پیش تا کنون در حال بررسی ارتباط میان تغذیه و بیماری‌های قلبی و دستگاه گردش خون، سرطان و دیابت (مرض قند) است.

از نتایجی که تاکنون در جریان این پژوهش به دست آمده این بوده که افزایش مصرف گوشت باعث بالا رفتن احتمال مرگ زودرس می‌شود. و برعکس، کاهش مصرف گوشت می‌تواند بر طول عمر بیفزاید.

پژوهشگران همچنین دریافته‌اند که نه گیاهخواران، بلکه کسانی که کمی گوشت می‌خورند طولانی‌ترین مدت عمر را دارند. برای پژوهشگران این یافته عجیب نیست، چون گوشت دارای شماری از مواد است که برای سلامتی مفید هستند. بدن انسان از این مواد حیوانی بهتر از گیاهان بهره ‌می‌برد.

“انجمن تغذیه آلمان” و “صندوق جهانی تحقیقات سرطان” توصیه می‌کنند که مصرف گوشت یک نفر در هفته حدود ۵۰۰ گرم باشد.

گوشتی که برای نمونه در فرآیند تولید سوسیس و کالباس تغییر یافته و از جمله با ترکیبی از نمک خوراکی، پتاسیم نیتریت و سدیم نیتریت کنسرو شده ناسالم دانسته می‌شود.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *