افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه عواملی منجر به جراحی زانو می شود

  • از نشانه‌های آرتروز درد و محدودیت حرکت است و اگر این مشکل با دارو حل نشد به جراحی نیاز است. همچنین این بیماری بیشتر افراد بالای ۶۰ سال را مبتلا می‌کند؛ ضمن اینکه در سن پایین تصادفات، شکستگی‌ها می‌تواند منجر به آن شود.

 

 

دبیرعلمی بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی با اشاره به درد و محدودیت حرکت به عنوان نشانه‌های آرتروز، گفت: تصادفات و شکستگی ها در سنین پایین منجر به عمل جراحی زانو می شود.

سهراب کیهانی با بیان اینکه امروزه در حوزه جراحی‌های ارتوپدی کشور جایگاه بسیار خوبی دارد، افزود: در حوزه پژوهش و مقالات ضعف داریم البته طی سال‌های اخیر تلاش شده اقدامات مؤثری در این راستا صورت گیرد. متأسفانه در حوزه علم‌آفرینی فعالیت زیادی نداشته‌ایم و بودجه‌های تحقیقاتی یا اندک است یا دیر به دست افراد می‌رسد.

به گزارش انجمن جراحان ارتوپدی ایران،بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی، ۲۹ آبان تا ۳ آذر جاری در هتل المپیک تهران پیرامون مباحث مربوط به جراحی‌های مفصل لگن (هیپ)، زانو، شانه، مچ دست، مچ پا و تروما با حضور حدود ۱۱ سخنران خارجی از آمریکا، کره، ترکیه، آلمان، کلمبیا، انگلیس، کانادا و اتریش برگزار می شود.

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره جراحان ارتوپدی به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: معتقدم به رغم وجود محدودیت‌ها موفقیت‌های خوبی در کشور حاصل شده ولی در ارتباط با تجهیزات و تولیدات داخلی در حوزه پزشکی باید قوی‌تر عمل کنیم و نباید فقط مصرف‌کننده محصولات خارجی باشیم.
کیهانی در مورد تجهیزات پزشکی در حوزه ارتوپدی، گفت: موفقیت کامل در جراحی ارتوپدی فقط به وسیله بستگی ندارد؛ البته اجرای طرح تحول اشکالاتی به همراه داشت ولی به هر حال بار روی بیمار و هزینه جراحی زانو را به شدت کاهش داد.

این فلوشیپ جراحی زانو، خاطرنشان کرد: مشکلات طرح تحول باید منطقی حل شود و پردازش آن توسط افراد حاذق صورت گیرد.
وی در مورد مشکلاتی که منجر به نیاز فرد برای درمان جراحی زانو می شود، توضیح داد: تروما، شکستگی‌ها، پارگی رباط صلیبی و در برخی افراد آرتروز در سن بالا می‌تواند منجر به جراحی زانو شود.

کیهانی گفت: از نشانه‌های آرتروز درد و محدودیت حرکت است و اگر این مشکل با دارو حل نشد به جراحی نیاز است. همچنین این بیماری بیشتر افراد بالای ۶۰ سال را مبتلا می‌کند؛ ضمن اینکه در سن پایین تصادفات، شکستگی‌ها می‌تواند منجر به آن شود.

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *