افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه عواملی باعث ایجاد تشکیل تومور در بدن می شود

tomor

  • با توجه به غیر ارگانیک بودن بیشتر غذاها، مسئله تراریخته بودن برخی مواد تغذیه ای آمار سرطان ها خصوصا سرطان های گوارش افزایش یافته که باید مسئله سرطان به صورت ریشه ای علت یابی شود

 

 آیا می خواهید با دلایل ایجاد تومور و سلولهای سرطانی دربدن آشنا شوید برخی افراد کاملا غیرمنتظره و غافلگیرانه با تومورهای سرطانی مواجه می شوند و دائم از پزشکشان در مورد علل ایجاد این عارضه های صعب العلاح در بدنشان سوال می کنند برخی عوامل مهم در این زمینه را به شما معرفی خواهیم کرد .

یکی از اصلی‌ترین دلایل تشکیل تومور در بدن به ویژه سرطان‌های گوارش تغذیه ناسالم است که این موضوع باید علت‌یابی شود.

 حلیمه عالی مشاور وزیر بهداشت گفت: امراض غیر واگیر مثل دیابت، فشار خون و آرتروز شایع‌ترین بیماری‌های داخلی محسوب می‌شوند که متاسفانه به واسطه سبک غلط زندگی همانند کم‌تحرکی در حال افزایش هستند.

وی افزود: دیابت، فشار خون و آرتروز پس از مدتی فرد را دچار عوارض می کند که شایع ترین آن مشکلات کلیوی، چشمی و مشکلات اسکلتی است که به دنبال نوروپاتی های ( گز گز شدن) ایجاد شده در بیماران ممکن است منجر به قطع عضو شوند؛ مسئله ای که در قلمرو علوم توانبخشی قرار دارد.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: بی تحرکی، نوع سبک زندگی، روش تغذیه ای نامناسب، مصرف بیش از حد نمک و قند از عواملی هستند که موجب افزایش شیوع بیماری های غیر واگیر می شوند.

عالی با بیان اینکه تغذیه در ایجاد سرطان ها حرف اول را می زند، تاکید کرد: با توجه به غیر ارگانیک بودن بیشتر غذاها، مسئله تراریخته بودن برخی مواد تغذیه ای آمار سرطان ها خصوصا سرطان های گوارش افزایش یافته که باید مسئله سرطان به صورت ریشه ای علت یابی شود.

وی اظهار داشت: تغییر در سبک زندگی، استفاده از غذاهای سالم، انجام تحرک های مفید و ورزش های سبک ۲۰ دقیقه در روز یا یک و نیم ساعت در هفته باعث می شود بسیاری از مشکلات جسمی ما و به دنبال آن اختلالات روحی درمان شوند.

مشاور وزیر بهداشت در خصوص نقش آلودگی های محیطی در ایجاد بیماری های غیرواگیر یادآور شد: سموم ناشی از آلاینده‌های خودرو در شهرهای مرکزی و طوفان‌های خاک در مناطق جنوبی کشور از شایع ترین دلایلی هستند که منجر به ایجاد بیماری های ریوی شده است. این امر در مناطق جنوبی کشور خصوصا سیستان باعث شده که بیماری های ریوی و سل بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص دهند که متاسفانه در این مورد هیچ اقدامی از سوی مسئولان مربوطه انجام نشده است.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *