افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه آمپولی برای درمان دردهای عضلانی کمترین عوارض جانبی را دارد

بهتر آمپول مسکن و کم عوارض برای دردهای عضلانی

  • رئیس بیمارستان سوانح و حوادث طالقانی مشهد در باره تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر جراحی بیمار به دلیل ابتلا به ‘فاشئیت نکروزان’ ناشی از تزریق آمپول ‘متوکاربامول’ افزود: صحت این مطلب هنوز تایید نشده اما قابل بررسی است.

 

آمپول ‘متوکاربامول’ که شل کننده عضلانی است و ۱۰ سی.سی حجم دارد، باید به حجم مساوی در ۲ باسن بیمار تزریق شود و تزریق آن در عضله نیز باید عمیق و به آهستگی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: از عوارض این آمپول، فاشئیت نکروزان (سیاهی و نکروز شدید بافت عضلانی در محل تزریق) می باشد که اگر به موقع مراجعه و بافت نکروزه برداشته شود، قابل درمان است.
وی گفت: اینگونه عوارض در آمپول دیکلوفناک (ضد درد) به مراتب شدیدتر است و به همین دلیل تزریق آمپول دیکلوفناک از چند سال گذشته در کشور ممنوع شده و استفاده از ژل دیکلوفناک کاربرد دارد.
رئیس بیمارستان سوانح و حوادث طالقانی مشهد در باره تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر جراحی بیمار به دلیل ابتلا به ‘فاشئیت نکروزان’ ناشی از تزریق آمپول ‘متوکاربامول’ افزود: صحت این مطلب هنوز تایید نشده اما قابل بررسی است.
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به انتشار تصاویر دلخراش در شبکه های اجتماعی مبنی بر جراحی دختر جوان مبتلا به عوارض تزریق عضلانی آمپول متوکاربامول در یکی از بیمارستان های خراسان رضوی گفت: این اتفاق در هیچک از بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است.
دکتر محمد اسماعیل خیامی در عین حال افزود: هم اکنون ۶ دانشگاه علوم پزشکی در استان خراسان رضوی شامل دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و گناباد استقرار دارند و ممکن است این رخداد مربوط به سایر دانشگاههای علوم پزشکی استان باشد.
در روزهای اخیر ۲ تصویر دلخراش از بدن یک دختر جوان بستری در یکی از بیمارستان های خراسان رضوی که به علت تزریق آمپول ‘متوکاربامول’ به ‘فاشئیت نکروزان’ مبتلا شده در فضای مجازی منتشر شده است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *