افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چند دلیل که باید با معده خالی آب بنوشید

اگر بعد از بیدارشدن و با معده خالی آب بنوشید، این ۸ اتفاق خارق العاده روی می دهد!

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ خانم های ژاپنی برای داشتن اندام هایی لاغر و سالم معروف هستند. باوجود اینکه ژنتیک نقش مهمی دارد اما عادت های غذایی هم تاثیر گذار هستند. بیشتر خانم های ژاپنی بعد از بیدارشدن اب می نوشند. این عادت که یک رسم ژاپنی است، بسیاری از مشکلات بدن را از بین می برد. برخلاف آمریکا و کشورهای دیگر، در ژاپن بیماری هایی نظیر چاقی و دیابت زیاد دیده نمی شود. بنابراین باید از عادت ها و رژیم غذایی شان چیزهایی را یاد بگیریم.

چرا نوشیدن آب انقدر مهم است؟

۷۰% از بدن ما از آب تشکیل شده است، بنابراین برای آن که سیستم بدن مان درست کار کند، باید آب فراوان بنوشیم. اگر آب کافی به بدن نرسد، مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت جبران ناپذیری ایجاد خواهد شد. کمبود آب بدن در بلند مدت به ایجاد بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید، میگرن، گلو درد، ورم روده بزرگ، سوء هاضمه، فشار خون، چاقی، بواسیر، سرطان سینه، سل ریوی، سنگ کلیه، سینوزیت و سرطان رحم، منجر می شود.

پس با نوشیدن آب کافی بعد از بیدار شدن از خواب و در طول روز، از بروز این بیماری ها جلوگیری کنید.

چگونه میتوانیم آب درمانی کنیم؟

آب درمانی یک روش ثابت شده برای درمان بیماری های عصبی، بیماری های چشم و بیماری های فیزیکی است. بعد از دنبال نمودن این رژیم، تغییرات مثبت را احساس خواهید نمود.

  • بلافاصله بعد از بیدار شدن، با معده خالی و قبل از مسواک زدن، ۴ لیوان آب بنوشید، هر لیوان حاوی ۱۶۰ میلی لیتر آب.
  • تا بعد از ۴۵ دقیقه چیزی نخورید
  • حداقل ۳۰ دقیقه قبل از غذا خوردن آب بنوشید، اما تا ۲ ساعت بعد از صبحانه، نهار یا شام، آب ننوشید.
  • اگر نمی توانید بلافاصله بعد از بیدار شدن ۴ لیوان آب بنوشید، پس هرچقدر که می توانید بنوشید و رفته رفته مقدار آن را افزایش دهید تا سرانجام به روزی ۶۴۰ میلی لیتر برسید.

چه موقع باید منتظر نتایج باشم؟

  • افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا: ۳۰ روز
  • افراد مبتلا به یبوست و التهاب معده: ۱۰ روز
  • بیماران TB: ۹۰ روز

فواید نوشیدن آب با معده خالی

۱. سموم بدن را دفع می کند

در شب وقتی که شما خواب هستید، سیستم ایمنی بدن سموم را جمع آوری می کند، سپس در هنگام صبح وقتی که شما آب می نوشید این سموم جمع آوری شده دفع می شود. نوشیدن آب فراوان تولید سلول ها را بیشتر و خون را افزایش می دهد.

۲. متابولیسم را افزایش می دهد

نوشیدن آب با معده خالی متابولیسم بدن را حداقل ۲۴% افزایش می دهد. این کار به افرادی که رژیم غذایی دارند بسیار کمک می کند. متابولیسم بیشتر به معنای هضم بهتر است. اگر سیستم هضم غذای شما بهتر عمل کند، رژیم غذایی تان موفق تر خواهد بود. نوشیدن آب با معده خالی روده بزرگ را پاک سازی نموده و جذب مواد مغذی را آسان تر می کند.

۳. وزن را کاهش می دهد

زمانی که هنگام صبح با معده خالی آب می نوشید، سموم بدن تان دفع شده و سیستم هضم تان هم بهتر عمل می کند. در نتیجه کم تر احساس گرسنگی کرده و میل به غذا در شما کاهش خواهد یافت. این کار باعث می شود که کم تر غذا خورده و وزن تان کاهش یابد.

۴. سوزش معده و سوهاضمه را رفع می کند

سوهاضمه به دلیل افزایش اسید معده اتفاق می افتد. سوزش معده هم زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری بازگردد. زمانی که با معده خالی آب می نوشید این اسید دفع می شود و در نتیجه مشکلی ایجاد نخواهد شد. علاوه بر آن، اجازه نمی دهد که صبحانه زیاد میل کنید.

۵. باعث سلامت و شفافیت پوست می شود

از دست دادن آب بدن پوست را خشک و کدر می کند. یکی از تحقیقات نشان داده است که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب با معده خالی جریان خون را در پوست افزایش داده و پوست را شفاف و درخشان می سازد. علاوه بران نوشیدن آب زیاد در طول روز به معنای دفع سموم است، که به نوبه خود پوست را سالم و شفاف می سازد.

۶. موها را سالم، شفاف و درخشان می کند

کمبود آب به موهایتان نیز آسیب می رساند. پس نوشیدن آب فراوان به موهایتان کمک خواهد نمود. یک چهارم ساقه مو از آب تشکیل می شود. پس کمبود آب مو را خشک و شکننده می کند. بنابراین باید روزانه آب فراوانی بنوشید، اما نوشیدن آب فراوان با معده خالی، به رشد و سلامت موهایتان کمک بیشتری می کند.

۷. از مبتلا شدن به عفونت مثانه و سنگ کلیه جلوگیری به عمل می آورد

نوشیدن آب بعد از بیدار شدن از عفونت مثانه و سنگ کلیه جلوگیری به عمل می آورد. زیرا اسیدهایی را که منجر به سنگ کلیه می شوند، دفع می کند. پس هرچقدر آب بیشتری بنوشید، امکان مبتلا شدن به عفونت مثانه و سنگ کلیه کاهش می یابد.

۸. سیستم ایمنی را تقویت می کند

نوشیدن اب کافی در اغاز روز و با معده خالی به تعادل و کارایی سیستم لنفاوی کمک می کند، که در نتیجه آن ایمنی بدن افزایش می یابد. یک سیستم ایمنی مقاوم و قوی، بدن شما را درمقابل بیماری های مختلف ایمنی نموده و امکان بیماری را کاهش می دهد.

همانطور که میبینید نوشیدن آب با معده خالی فواید بسیاری دارد. بنابراین این روش آسان ترین و کم هزینه ترین راه برای سلامتی است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *