افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چند خاصیت خوشمزه چای سیاه برای سلامتی

 

 

  • در زمان معمول، بدن تغییرات را به کمک یک سیستم مفید اداره می کند؛ این سیستم مفید همان آنتی اکسیدان ها هستند که اثر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. اما اگر رادیکال های آزاد به میزان بسیار زیاد تولید شوند، ممکن است تهاجمی شوند و تبدیل به عاملی برای پیرشدن سلولی گردند.

 

چای احتمالا یکی از مهمترین و آسان ترین   نوشیدنی های  محبوب  در سراسر جهان است . ما  صبح خود را با چای شروع میکنیم و سپس آن را در طول روز، هنگامی که  وقت آزاد در محل کار داریم و در مهمانیها  و حتی در طول شب می نوشیم. انواع مختلف چای مانند چای سیاه، چای سبز، چای گیاهی ، چای سفید  و غیره وجود دارد. مشاهده شده است که بسیاری از مردم چای سبز بر چای های دیگر ترجیح می دهند  ،    چای سیاه  که از گیاه چای سیاه و سبز ساخته شده  غنی از پلی فنول  ، فونز  است که یک نوع آنتی اکسیدان است. اجازه دهید  نگاهی به فواید  مختلفی  چای سیاه بیاندازیم

چای، نوشیدنی است که بیشترین مصرف را بعد از آب در تمام دنیا دارد، و دارای فواید زیادی است . خواص جالب توجه چای از محتوای آنتی اکسیدان دارش ناشی می شود، آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که کمک می کنند تا اثر رادیکال های آزاد خنثی شود. آنچه در این مقاله می خوانیم:

چای حاوی آنتی اکسیدان هایی قوی، فلاوُنوئید هاست. اما یک آنتی اکسیدان چیست و چه ویژگی خاصی دارد؟
آنتی اکسیدان ها به بدن در مبارزه مقابل آثار رادیکال های آزاد کمک می کنند، رادیکال های آزادی که مسئول بخش عمده ای از پیرشدن سلولی هستند. که این جریان رادیکال های آزاد را فشار اکسیداتیو می نامیم.

تمام سلول های ما نیازمند اکسیژن برای شرکت در واکنش های اکسیداسیون هستند، واکنش هایی که در نتیجۀ آنها رادیکال های آزاد تولید می شوند. این مولکول ها به طور طبیعی بدون خطر و زیان هستند، حتی در بدن کاربردهایی دارند، مثلاً در جریان تنفس یا در سیستم دفاعی در مقابل عفونت ها سهیم اند. تولید رادیکال های آزاد بستگی به برخی عوامل خارجی دارد. به طور مثال، دخانیات، آلودگی هوا یا قرارگرفتن در معرض نورآفتاب تولید آنها را افزایش می دهد.

در زمان معمول، بدن تغییرات را به کمک یک سیستم مفید اداره می کند؛ این سیستم مفید همان آنتی اکسیدان ها هستند که اثر رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. اما اگر رادیکال های آزاد به میزان بسیار زیاد تولید شوند، ممکن است تهاجمی شوند و تبدیل به عاملی برای پیرشدن سلولی گردند.

بنابراین، از یک سو باید تولید رادیکال های آزاد را، خصوصاً آنهایی را که عامل خارجی دارند، محدود کرد؛ و از سوی دیگر از آنتی اکسیدان های ضروری که در اختیار بدن است، مراقبت کرد.

آنتی اکسیدان ها را از دست ندهید
بسیاری از انواع مولکول ها کاربرد آنتی اکسیدانی دارند: ترکیب های آنزیمی، سیستم آندوژن، ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنول ها. سه مورد آخر آنتی اکسیدان ها _ یعنی ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنول ها_ می توانند از طریق مواد غذایی به بدن وارد شوند. در صورت لزوم، دریافت مکمل های ویتامینی و معدنی مفید است. پلی فنول ها، که در سبزیجات وجود دارند، به خانواده های متفاوتی که مهم ترین شان فلاوُنوئیدها هستند، تقسیم می شوند. فلاوُنوئیدها هم دقیقاً در چای یافت می شوند. به همین علت است که توصیه می شود به طور مرتب چای بنوشید. علاوه بر این ها، باید بدانید چه نوع چای را انتخاب کنید و چه طور آماده اش کنید.



از آنجایی که چای خاصیت ضد پوسیدگی دارد، بهتر است بدون قند یا دیگر شیرین کننده ها نوشیده شود.

چای آثار پیشگیرانه ای در مقابل بیماری های قلب و عروقی هم دارد، البته به شرطی که به آن شیر اضافه نکنید.

 

سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *