افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور پاهای زیبا داشتم باشم؟

هرکسی دوست دارد دارای پاهای سالم وزیبا باشد اما متاسفانه پاها را خیلی سخت می توان در اوج زیبایی نگه داشت زیرا پاها عضوی هستند که وزن بدن وسنگینی ما را نگه داشته وتحمل می کنند ودر اثر تماس بیشتر با گرد وخاک وآلودگی دچار سائیدگی وترک می شوند . اگر شما دنبال بهترین روش ها برای نگه داری از پاهای خود هستید با ما باشید تا در هشت گام درتمام طول سال پاهایی زیبا وسالم داشته باشید .

ti

۱ . پوشیدن کفش مناسب
کسانی که در طول روز  به مدت طولانی تری برروی پاهای خود کار میکنند وکارشان به گونه ای است که تمام طول روز را باید در حال راه رفتن باشند باید کفش راحت به پا کنند کفشی که باعث تاول زدن وبد شکل شدن پاهای آن ها نشود اگر پاهای خود را ودر اصل زیبایی خود را دوست دارید واز میخک میخچه وقوز پا متنفر هستید  پوشیدن کفش راحت حداقل در جاهایی که نیاز به پیاده روی وکار زیاد بر روی پاهاست کاری الزامی  ومهم می باشد.

۲ . خیس خوردن  پا
پوست پاهای ما در اکثر مواقع خشک می باشد .برای تمیز ونرم نگه داشتن پاها باید پاهای خود را به طور منظم در یک وان آب گرم ویا سلطل خیس کنید .شما می توانید با یک سطل آب گرم ومقداری گلاب وکمی از روغن زیتون این کار را به بهترین وجه انجام دهید پاهای خود را به مدت ۱۰ -۱۵  دقیقه در آب خیسانده وسپس بر روی آن ها با یک سنباده مخصوص پوست ویا برس مخصوص پا ویا سنگ پا  پوست های مرده را از روی پا کنده وپاهایی سالم وزیبا داشته باشید . این کار را بعد از حمام  در مرحله آخر که پاها کاملا خیس خورده اند نیز  می توانیدانجام دهید .

۳ . مالش دادن
پاهای خود را در همان حال که خیس خورده اند با لیف ،خوب مناطق خشن وخشک را ماساژ دهید روی پا واطراف قوزک پا ومناطقی که پوست زبر وخشن تری دارند را خوب بکشید تا صاف ویک دست شودند بعد از خیس کرن پاها در یک سطل آب گرم با سنگ پا می توانید این کار را انجام دهید .

۴ . اجازه دهید پاها نفس بکشند .
این عادت خوبی است که در خانه کفش های خود را در آوریم واجازه دهیم پاهایماه نفس بکشد .در غیر این صورت عرق وگرد وخاک داخل کفش بر روی سطح پوست ومابین انگشتان ما خواهد ماند ومستعد بیماریهای پوستی وقارچی پا خواهد شد بهتر است با شستن پاها واستفاده از یک لوسیون مرطوب کننده وآزاد گذاشتن پاها در دمپایی به سالم نگه داشتن پای خود کمک کنید .

۵ . حذف لایه های قدیمی وزائد ناخن
با گذشت زمان لایه های زائد اطراف ناخن وپوست اطراف ناخن را تمیز کنید وبگیرید .زوائد ناخن و اطراف آن را تمیز کنید وپس از آن از یک تقویت کننده ناخن استفاده کنید.

of

۶ . اصلاح ناخن به طول مناسب
ناخن پا،شکسته وبلند نه تنها زشت است بلکه دردناک وآزار دهنده نیز می باشد .بهتر است ناخن ها را به طور منظم کوتاه وتمیز نگه دارید ولی بیش از حد کوتاه نکنید زیرا دردناک خواهد بود .

۷ . درمان  با مرطوب کننده
اگر می خواهید پا های شما مثل پای کودک نرم وزیبا باشد بهتر است از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید ویا از روغن های مرطوب کننده طبیعی که گفته شد استفاده کنید .به طور کلی پوست پا نسبت به جاهای دیگر بدن پوست ضخیم تری دارد پس به لایه بیشتری از کرم نیاز دارد . از یک کرم ویتامین Eروغن نارگیل استفاده کنید وبا ماساژ بر روی پوست  پا پاهای خود را هید راته کنید .اگر پاهای شما به شدت خشک است بهتر است از یک درمان خانگی در شب استفاده کنید ودر هنگام خواب پاهای خود را با کره کاکائو ماساژ داده، جوراب نخی بپوشید وبخوابید . تکرار این کار تا یک هفته ودرمان خانگی به طور مستمر پاهای شما را نرم وابریشمی خواهد کرد .

۸ . با  آب خالص بشویید.
بعضی از ما در حالی که تمام موارد بالا را رعایت می کنیم باز هم پاهایی خشن وخشک وترک خورده داریم دلیل آن می تواند چه باشد ؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد به مسافرات رفته اید وبا استفاده از آب آن شهر احساس کرده اید که آب آن محل یا شهر به پوست شما می خورد یا پوستتان را نرم تر کرده ویا برعکس ، دقیقا سیستم های تصفیه آب می تواند تفاوت بزرگی در نرم شدن ویا خشک شدن پوست ایجاد کند اگر آب شما هم ناخالصی دارد ویا آب دارای آهک است بهتر است فقط با خیساندن پاهای خود در آب تصفیه شده این مشکل خود را حل کنید .واین احتمال را بدهید که ممکن است آب منطقه شما با پوست شما سازگار نباشد .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *