افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور ناخن های زیبا نشکن و سفید داشته باشیم

beautiful-long-nail

زن ها همیشه دوست دارند ناخن های زیبا و سفید و محکم داشته باشند و این ویژگی خیلی مهمی در همه زنان است که هم به زیبایی کمک می کند هم به سلامت اما با کمبود کلسیم و اشتباهاتی که با ناخن انجام می دهیم سلامت ناخن ها را به خطر می اندازیم .
تقویت ناخن با روش های خانگی

ناخن ها خیلی مواقع به خاطر تماس با مواد شوینده و شیمیایی، ناخن ما زرد رنگ می شود  و به همین خاطر یا شکننده می شوند یا ورق ورق می شوند . البته در این زمان، بهترین راه کار کوتاه کردن و سوهان کشیدن ناخن هاست، اما برخی از دستور العمل های زیبایی وجود دارد که می تواند با استفاده از مواد طبیعی به تقویت ناخن های شما کمک کند.

تقویت ناخن ها با استفاده از آب لیمو و نمک دریا

مخلوط ۱ قاشق نمک دریا و ۱ قاشق آب لیمو تازه فشرده با نصف قاشق از آب گرم و قرار دادن ناخن ها در این مایع ، حمامی برای زیبایی ناخن ها با مواد طبیعی است.
ناخن ها را برای مدت ۱۵ دقیقه در این حمام نگه دارید و سپس با دقت شستشو دهید و بعد از آن با به  کار بردن کرم دست مرطوب کننده یا روغنی مغذی، این حمام را کامل کرده و به ناخن ها جان دوباره ببخشید. اگر در طول حدود ۲ هفته این درمان را هر روز انجام دهید، ناخن های سالم تر، قوی تر و خوش رنگ تر خواهید داشت .
شما می توانید گلبرگ گل سرخ و یک یا دو قطره از اسانس گل سرخ را به حمام زیبایی ناخن خود، برای تقویت تزئینی و عطر آن اضافه کنید.

تقویت ناخن ها با استفاده از روغن زیتون ، عسل و تخم مرغ

مخلوط ۴ قاشق از روغن زیتون گرم ( نباید زیاد گرم کنید ،پوست را نسوزاند ) را با ۲ قاشق عسل و۱ تخم مرغ ، خوب مخلوط کنید .سپس ناخن (بدون لاک )خود را برای ۱۰-۱۵ دقیقه ،در این محلول نگه دارید .
بعد دستان خود را با آب گرم بشویید (بدون استفاده از صابون). اگر این درمان و مراقبت از ناخن با مواد طبیعی را در حدود ۲ بار در هفته در طول ۲-۳ هفته، به طور منظم انجام دهید، ناخن های قوی تر ،دارای خاصیت الاستیک بیشتر و شکنندگی کمتر خواهید داشت. البته این حمام زیبایی ناخن ها به هیدرات کردن پوست دست شما نیز کمک خواهد کرد.

تقویت ناخن ها با استفاده از آب لیمو و روغن زیتون

آب لیمو و روغن زیتون به تقویت ناخن و جلوگیری از ورقه ورقه شدن آن کمک می کند. برای تهیه این مخلوط به ۳ قاشق روغن زیتون با ۱ قاشق آب لیمو ،احتیاج داریم. ناخن های بدون لاک و تمیز را در این حمام زیبایی ناخن به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه خوابانده و سپس با آب بشویید.
در طول ۳ هفته با استفاده از این درمان یک یا دو بار در هفته، ناخن های شما درمان خواهند شد و دارای ناخن های سالم ، قوی تر و بدون ورقه ورقه خواهید شد.

ساده ترین راه تقویت ناخن ، روغن زیتون

شما در خانه می توانید با کمترین و ساده ترین مواد به تقویت ناخن های خود بپردازید. روغن زیتون بسیار مغذی و مرطوب کننده است و به آسانی می تواند به داخل پوست و ناخن جذب شود. فقط کافی است، ناخن های خود را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه خیس بخورد، روغن زیتون را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید، پس از انجام این درمان مراقبت از ناخن، شما می توانید ناخن ها را با مایع ویتامین E می توانید از داروخانه ها تهیه فرمایید. ماساژ ،دهید تا آنها را تغذیه، کنید. این کار باعث بازسازی و تقویت کننده ناخن ها می شود.

در پایان به یاد داشته باشید که استفاده مکرر از لاک های ناخن و یا کاشت ناخن می تواند به مرور زمان، ناخن های شما را بسیار ضعیف کند،مثلا نازک و زرد شود و دیگر سفتی، سفیدی، سلامت و مقاومت اولیه را نداشته باشد، از طرف دیگر تشخیص بسیاری از بیماری ها از طریق ناخن ممکن است، مانند کم خونی، و اگر شما دائما از لاک و یا کاشت ناخن استفاده کنید و سلامت طبیعی ناخن خود را به خطر بیندازید، این موضوع می تواند سلامت شما را به مخاطره بیندازد، پس در هرکاری اعتدال را رعایت نمایید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *