افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور عفونت گلو را طبیعی درمان کنیم

IMG10020239

اگر شما هم از بیماری عفونت گلو رنج می برید می توانید با روش های طبیعی عفونت گلوی خود را درمان کنید در این مقاله شما با بهترین روش های طبیعی درمان عفونت گلو آشنا می شوید

 

 گلو درد جزء شایع ترین ناراحتی های جسمی است که با درد بسیار همراه بوده و تاثیر زیادی بر فعالیت های روزمره می گذارد زیرا هنگام صحبت کردن، نفس کشیدن و … فرد را ناراحت می کند.

علل مختلفی زمینه ساز عفونت گلو می شوند که از جمله می توان به تغییرات فصل، سرد شدن هوا، هوای تهویه شده که باعث خشکی بدن می شود، استرس و اضطراب شدید اشاره کرد.

عفونت باکتریایی، ویروسی و حتی جراحت ها می توانند عامل بروز بیماری باشند. این عفونت بسیار مقاوم است و نیاز به درمان های آنتی بیوتیک دارد. اما گاهی اوقات پس از چند روز استراحت بهبود می یابد. باید توجه داشت که در بعضی دوران های زندگی، سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و مستعد ابتلا به عفونت ها و بیماری های مختلف می شود. تغذیه صحیح می تواند یکی از مؤثرترین روش ها برای مقابله با این بیماری ها باشد.

در ادامه شما را با چند راهکار ساده برای تسکین این ناراحتی آشنا می کنیم که می توانید با احساس نخستین علائم عفونت گلو استفاده کنید و بیماری را خیلی زود بهبود دهید.

  • کمپرس دمنوش بابونه

این روش کاربرد ساده کمپرس مرطوب روی گلو است. به این ترتیب، التهاب به طور مستقیم درمان می شود و خیلی سریع کاهش می یابد.

سه قاشق بابونه را در یک لیوان آب بریزید تا دمنوش آماده شود. پس از ولرم شدن، آن را در ظرفی بریزید و پارچه ای را با آن خیس کنید و روی گلو بگذارید. این کار را تا زمانی که مخلوط سرد شود ادامه دهید. بهتر است این روش حداقل ۲۰ دقیقه ادامه داشته باشد.

  • دمنوش زردچوبه و چای سبز

مخلوط چای سبز و زردچوبه می تواند به تسکین التهاب کمک کند و عفونت گلو را بهبود دهد. چای سبز را مانند همیشه آماده کرده و سپس نصف قاشق پودر زنجبیل اضافه نمایید. بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد. یک فنجان از آن را همراه با کمی عسل بنوشید تا حال شما بهتر شود.

  • استراحت کافی

بهترین روش برای تقویت قدرت دفاعی بدن در زمانی که بدن دچار عفونت می شود، استراحت است. در این صورت بدن می تواند به آرامش برسد و روند درمان تسریع شود.

در این شرایط توصیه می شود ۱۰ تا ۱۱ ساعت در روز استراحت کنید و خواب مطلوب داشته باشید. حتما روند بهبودی را احساس خواهید کرد.

  • دمنوش آویشن، عسل و لیمو

هیچ درمانی مؤثرتر و ساده تر از ترکیب این سه ماده نیست. آویشن ضدعفونی کننده قوی است که قدرت مقابله با عوامل بیماری زا را دارد. عسل نیز التهابات را کمتر می کند و درد گلو را تسکین می دهد.

ترکیب این مواد با آب لیمو یک نوشیدنی دارویی است که می توان آن را در تمام طول روز نوشید. برای  تهیه این شربت کافی است یک لیتر آب را جوش آورد و دو قاشق شاخه تازه آویشن را اضافه کرد. پس از اضافه کردن آب لیمو و مقدار از پوست آن، بگذارید همه مواد دقیقه با هم بجوشد. سپس باید ده دقیقه دیگر بدون حرارت بماند و بعد صاف شود. این دمنوش را همراه با دو قاشق عسل در طول روز بنوشید و مطمئن باشید که عفونت به تدریج بهبود می یابد.

  • غرغره کردن آب نمک

یک قاشق نمک را در ۲۵۰ میلی لیتر آب رقیق کنید. هر یک ساعت یکبار این محلول را غرغره نمایید اما مراقب باشید قورت ندهید. به جای نمک می توانید سرکه سیب یا بیکربنات سود نیز استفاده کنید.

این مواد به کاهش التهابات، از بین بردن باکتری ها ها و عوامل بیماری زا و درمان عفونت به روش بسیار مؤثر کمک می کند.

  • سیر؛ بهترین آنتی بیوتیک طبیعی

همان طور که می دانید سیر مانند آنتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی عمل می کند که در دسترس همه است.  سیر مفید و سالم است و هیچ عارضه جانبی ندارد. اگر مبتلا به عفونت گلو شدید می توانید از سیر کمک بگیرید. در این صورت یک حبه سیر را له کرده و در یک لیوان آب حل کنید. سپس بنوشید.

این درمان را می توانید دو بار در روز ادامه دهید. مطمئنا نفس شما کمی بو می گیرد اما این راهکار واقعا مفید است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *