افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور رژیم کاهش وزن موفقی داشته باشیم

1

 

  • اگر با توقف وزن مواجه شدید این نکات را رعایت کنید، اما مهمترین چیز این است که بدانید اعداد روی ترازو نیستند که شما را تعریف می کنند، آنها فقط چند شماره هستند. در پایان تنها چیزی که مهم است سلامتی شماست.

 

بسیاری از ما تجربه اش کردیم: توقف وحشتناک کاهش وزن. سخت ورزش می کنی، حسابی حواست به مقدار کالری ها هست، وزن کم می کنی و اما ناگهان … در یک نقطه گیر می کنی.
من به بسیاری از مراجعانم برای کاهش وزن کمک می کنم و باید بگویم این مسئله را در همه آنها دیده ام. این چیزیست که آموختم: تمام کسانی که دچار توقف در کاهش وزن می شدند در یک چیز مشترک بودند، دیگر ۱۰۰ درصد تلاش خود را نداشتند.
وقتی یک برنامه کاهش وزن را شروع می کنی، هیجان زده ای و مشتاقی که تغییر بزرگی در زندگی خود ایجاد کنی. اما بعد از ۸ هفته، شور و شوق و نظم و انضباط کم کم از بین می روند. بیایید با حقیقت روبرو شویم: اینکه هر روز برای ورزش کردن و درست غذا خوردن هیجان و شور و اشتیاق داشته باشیم دشوار است. کاهش وزن نیازمند تعهد ذهنی و بدنی است.
اگر حس می کنید اعداد روی ترازو تکان نمی خورند، از خود بپرسید آیا از همه توانم استفاده کردم؟. ورزش را جا انداختید؟ از آنچه مجاز بود بیشتر غذا خوردید؟ و یا شاید هم می خواهیم به وزنی برسید که نسبت به قد و نوع بدنتان بسیار پایین است.
چطور می توانید آن اشتیاق روز اول را دوباره بدست بیاورید و به مسیر بازگردید؟ برای این کار چند ایده به شما می دهم:
۱- هدفتان را تعریف کنید: بنویسید که هدف کاهش وزنتان واقعا چه معنایی برایتان می دهد و چه مزایایی برای زندگی تان دارد. نوشتن این موارد روی یک کاغذ می تواند یاد آور روزانه خوبی برایتان باشد.
۲- تغییر ایجاد کنید: تمرینات خود را عوض کنید، مثلا می توانید کلاس های جدید را در باشگاه امتحان کنید.
۳- یک هدف کوتاه مدت برای خود بگذارید: برای خود یک مسابقه دو ترتیب دهید، مثلا ۵ کیلومتر دویدن. زمانی را برای مسابقه تعیین کنید، برای اینکه در این مسیر پیروز شوید تمرین کنید این کار باعث می شود برای ورزش هدف داشته باشید.
۴- کالری ها را چک کنید: ببینید که آیا به اندازه ای که باید کالری مصرف می کنید، مسلما این اندازه باید از آنچه بدن نیاز دارد کمتر باشد. ممکن هم هست که خیلی کمتر از آنچه باید کالری دریافت می کنید، این کار باعث می شود بدن به حالت قحطی برود وقتی چنین می شود کاهش وزن کاملا متوقف می شود.
اگر با توقف وزن مواجه شدید این نکات را رعایت کنید، اما مهمترین چیز این است که بدانید اعداد روی ترازو نیستند که شما را تعریف می کنند، آنها فقط چند شماره هستند. در پایان تنها چیزی که مهم است سلامتی شماست.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *