افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور دندان های سالم داشته باشم؟

برای داشتن دندانهایی سالم و محکم می توانید به چند نکته ای که در این مقاله نوشته شده است توجه کنید.

۱- به مقدار کافی کلسیم مصرف کنید. کلسیم فقط برای استحکام استخوان ها نیست بلکه شامل دندان ها هم می شود. دندان ها در استخوان فک قرار گرفته اند. ضعیف شدن این استخوان باعث لق شدن دندان ها می شود. پس با خوردن لبنیات مثل ماست، شیر، و پنیر که سرشار از کلسیم است و همین طور ماهی مثل ماهی ساردین، ماهی تن و ماهی قزل آلا، کلسیم کافی دریافت کنید.

fs

۲- به مقدار کافی ویتامین C مصرف کنید. ویتامین C برای سلامت دهان ضروری است و نیز ضد بیماری است. این ویتامین باعث تقویت رگ های خونی بافت پیوندی دهان که باعث استحکام دندان ها در لثه است، می شود. همچنین ضد التهاب است و از التهاب لثه جلوگیری می کند. می توانید ویتامین C مکمل یا میوه ها و سبزیجات و حبوبات مصرف کنید.

۳- آب و چای سبز بنوشید. آب باعث شستشوی دهان و دندان می شود و غذای باقی مانده بین دندان ها را خارج می کند. بعد از غذا، اگر نمی توانید مسواک بزنید، حتماً آب غرغره کنید. چای سبز ضد باکتری است. نوشیدن چای سبز جلوی پوسیدگی دندان را می گیرد. همچنین کمتر باعث رنگ گرفتن دندان ها می شود.

۴- روزانه ۲ تا ۳ بار دندان هایتان را مسواک کنید و نخ دندان بکشید. نخ دندان می تواند ذراتی که با مسواک قابل دسترسی نیستند را خارج کنند. مسواک نکردن دندان ها می تواند به مجموعه ای از مشکلات بهداشت دهان و دندان از جمله پوسیدگی دندان، التهاب لثه، پلاک و تشکیل رسوب (جرم) و حتی از دست دادن دندان ها منجر شود.

۵- سیگار نکشید. کشیدن سیگار می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی از جمله بیماری قلبی و سرطان ریه شود. آیا می دانید سیگار کشیدن نیز می تواند باعث صدمه به دندان ها شود؟ اگر سیگار می کشید،آن را ترک کنید.

۶-به طور مداوم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. گاهی اوقات مسواک زدن کافی نیست. با گذشت زمان بر روی دندان های شما جرم تشکیل می شود و آنها باید تمیز شوند. با یک ویزیت معمولی، دندانپزشک دندان های شما را تمیز می کند،آنها را با فلوراید ضد عفونی می کند، عکسبرداری می کند و در مورد وضعیت فعلی بهداشت دهان و دندان شما با شما به گفتگو می پردازد. توصیه می شود که دندانپزشک خود را هر ۶ ماه تا یکسال ملاقات کنید. دندانپزشک شما ممکن است بسته به سلامت دندان های شما درخواست ویزیت های بیشتر داشته باشد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *