افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور دعوای زناشویی را تمام کنیم

 

  • دعوا کردن در مورد اعتقادات و باورهای‌تان شاید شیرین و دلپذیر باشد؛ این مسئله کاملا درست است. ولی این‌گونه دعواها فقط روابط عاطفی میان‌تان را تلخ و زشت می‌کنند. اگر دعواهای‌تان را در مورد هر چیزی، برای چند روز کش دهید، قطعا تاثیر مخربی بر رابطه‌تان می‌گذارد. این جور دعواها را باید هرچه سریع‌تر پایان دهید.

 

خاتمه دادن به دعوای زناشویی یک مهارت مهم در راستای حفظ زندگی زناشویی خواهد بود که هر زوجی به آن نیاز دارند.

حتی اگر دیوانه‌وار عاشق یکدیگر هم باشید، هر یک از شما در پایان هر روز همان آدم‌های‌ متفاوتی هستید که پیش از عاشق شدن‌تان بودید. زندگی ناگزیر از وجود تفاوت‌ها است، و زمان‌هایی پیش می‌آید که هر دوی شما شروع به لجبازی می‌کنید. تصور یک رابطه بدون دعوا و اختلاف غیرممکن است. ولی نکته‌ی مهم این‌جا است که بتوانید به سرعت اختلاف‌های‌تان را حل کنید و به آنها اجازه ندهید تاثیر نامطلوبی بر رابطه‌تان داشته باشند. هر رابطه‌ای با فشارها و انتظارات مخصوص به خودش همراه است. گاهی اوقات، این فشارها، در کنار مشکلات شخصی‌تان، به شما آسیب می‌زنند و باعث شروع درگیری با شریک زندگی‌تان می‌شوند.

در ادامه به راه‌هایی اشاره می‌کنیم که با کمک‌ آنها می‌توانید به سرعت به دعواها و درگیری‌های‌تان پایان دهید:

۱. سعی کنید مشکل‌تان را تحلیل کنید

برای رسیدن به یک راه‌حل و پایان دادن سریع به دعوا، اول از همه لازم است مشکل‌تان را تحلیل کنید. سعی کنید بفهمید ریشه‌ی این مشکل کجا است. اگر ندانید چه چیزی باعث ایجاد این دردسر شده است، هرگز قادر نخواهید بود به یک راه‌حل برسید. لحظه‌ای دست از دعوا بردارید و درباره‌ی مشکل مورد نظر بحث و گفت‌وگو کنید. شتاب‌زده عمل نکنید و با دقت در مورد مشکل‌تان فکر کنید. تحلیل مشکل با آرامش خاطر کمک‌تان می‌کند تا به یک راه‌حل برسید.

۲. در مورد گذشته حرف نزنید

هرگز اشتباهاتی را پیش نکشید که شریک زندگی‌تان در گذشته مرتکب شده است، زیرا این کار وضعیت را وخیم‌تر و فضا را ناخوشایند می‌کند. چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده‌اند، ربطی به اکنون ندارند و بنابراین، نباید پیش کشیده شوند. شاید با متلک انداختن به طرف مقابل در مورد اشتباهات گذشته‌اش بتوانید در دعوا پیروز شوید، ولی این کار رابطه‌تان را طلسم می‌کند و فاجعه به بار می‌آورد. با این کار طرف مقابل‌تان احساس خواهد کرد شما برای به کرسی نشاندن حرف‌تان و کوبیدن وی، می‌توانید دست به هر کاری بزنید. پیروز شدن در یک دعوا به جدایی و به هم خوردن رابطه نمی‌ارزد.

۳. فراموش نکنید شریک زندگی‌تان چه ارزشی برای‌تان دارد

حتی اگر دعوای شدیدی میان‌تان در می‌گیرد، شما هم‌چنان همدیگر را بیش از هر چیزی در دنیا دوست دارید، این‌طور نیست؟ این‌که بعضی وقت‌ها در موارد خاصی با هم دعوا می‌کنید، به این معنی نیست که عشقی که در قلب یکدیگر کاشته‌اید خشک و پژمرده شده است. به خاطرات شیرین و فوق‌العاده‌ی مشترک‌تان فکر کنید. فکر کردن به این چیزها واقعا کمک می‌کند تا از شدت دعوا کاسته شود. عشقی که میان‌تان وجود دارد، هرگز اجازه نمی‌دهد دعواهای‌تان بیش از حد طولانی شوند.

۴. با هم حرف بزنید

هیچ دعوایی نیست که با یک گفت‌وگوی خوب و سالم حل نشود. سعی کنید طرف مقابل را آرام کنید و جوری حرف بزنید که وی را از حالت دعوا بیرون بیاورید. بر نفس‌تان غلبه کنید و اگر مرتکب اشتباهی شدید، آن را بپذیرید. اگر واقعا معتقدید طرف مقابل مقصر است، با وی حرف بزنید و واقعا نشان دهید که اشتباه می‌کند. به جای آن‌که مدام سعی کنید صحت نظر خودتان را ثابت کنید، دلایل به وجود آورنده‌ی این مشکل را بیابید؛‌ این کار بسیار مهم است.

۵. دعوا را کش ندهید

دعوا کردن در مورد اعتقادات و باورهای‌تان شاید شیرین و دلپذیر باشد؛ این مسئله کاملا درست است. ولی این‌گونه دعواها فقط روابط عاطفی میان‌تان را تلخ و زشت می‌کنند. اگر دعواهای‌تان را در مورد هر چیزی، برای چند روز کش دهید، قطعا تاثیر مخربی بر رابطه‌تان می‌گذارد. این جور دعواها را باید هرچه سریع‌تر پایان دهید.

۶. با این مشکلات رودررو شوید

حتی اگر این مشکلات واقعا مضطرب‌تان می‌کنند، از آنها فرار نکنید و با آنها رودررو شوید؛ زیرا اگر سعی کنید از آنها دوری کنید، روزی در آینده از جایی دیگر سر در می‌آورد، و عاقبت باید با آنها رودررو شوید. پس بهتر است همین الان با این مشکل مقابله کنید و یک بار برای همیشه به آن پایان دهید. هر چه بیش‌تر از مشکلات فرار کنید، آنها بیش‌تر دنبال‌تان می‌آیند. تنها راهی که هر دوی‌تان می‌توانید از مشکلات خلاص شوید این است که برای آنها راه‌حلی بیابید.

دعوا و اختلاف در هر رابطه‌ای اجتناب‌ناپذیر است. همین که در کنار هم هستید، نشان می‌دهد هزار دلیل وجود دارد که یکدیگر را دوست داشته باشید. بنابراین، نگذارید تفاوت‌ها باعث شوند قضاوت‌های‌تان یک‌جانبه‌ و نادرست باشند. قطعا نمی‌خواهید صرفا به دلیل این‌که سر بعضی مسائل با یکدیگر اختلاف نظر دارید، رابطه‌تان به طور کلی نابود شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *