افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور از آکنه پیشگیری کنیم

 

  • -روزی ۲ بار صورت خود را با محصولات ملایم و غیر ساینده که از مواد طبیعی ساخته شده و مناسب پوست تان است بشویید. زیاد نشویید چرا که باعث خشک شدن و در نتیجه چرب تر شدن پوست می شود و وضعیت آکنه های موجود را بدتر می کند و آکنه های جدیدی بیرون می زنند.

عوامل مختلف مانند آب و هوا، مواد غذایی، محصولات زیبایی و دلایل ارثی می تواند باعث ایجاد آکنه شود. برخی از شیوه های روزانه   نیز به بیماری های پوستی مانند آکنه منجر شود. آیا شما میدانید این شیوه های روزانه که باعث بوجود آمدن آکنه می شوند کدامند؟رژیم غذایی نقش بسیار حیاتی در شیوع آکنه دارد. اگر شما از محصولات لبنی و یا غذاهای چرب  استفاده میکنید، می تواند غدد چربی تحریک و  منافذ مسدود شود.مطالعات ثابت کرده اند که غذاهای با تغییرات بالا قند خون شاخص  هورمونی  منجر به آکنه می شود

آکنه یکی از شرم آورترین چیزهایی است که خیلی از بزرگسالان و همین طور نوجوانان با آن درگیرند. راه های پیشگیری از آکنه شاید برای همیشه آکنه ها را از بین نبرد، اما باز هم تعدادشان را کم می کند و می تواند زمینه را برای درمان ایجاد کند.

۱-روزی ۲ بار صورت خود را با محصولات ملایم و غیر ساینده که از مواد طبیعی ساخته شده و مناسب پوست تان است بشویید. زیاد نشویید چرا که باعث خشک شدن و در نتیجه چرب تر شدن پوست می شود و وضعیت آکنه های موجود را بدتر می کند و آکنه های جدیدی بیرون می زنند.

۲-چند روز ۱ بار روبالشی خود را عوض کنید تا پوست تان با پارچه عرقی و کثیف تماس نداشته باشد. این کار برای حوله ها و لباس هایی که کثیف اند هم صدق می کند، چون این کثیفی و گردوخاک می تواند وارد پوست تان شود.

۳-موبایل یا هر وسیله ی دیگری که در روز با پوست تان در تماس است را تمیز کنید. از الکل برای پاک کردن استفاده کنید. علاوه بر اینکه باکتری و کثیفی را از بین می برد، چربی و آرایش صورت تان را هم پاک می کند.

۴-قبل از دست زدن به صورت یا زدن لوسیون و کرم، دستان خود را بشویید چون در دست ها صدها نوع چربی و گردوغبار و کثیفی وجود دارد. حین آشپزی یا ورزش هرگز به صورت خود دست نزنید. چون روغن و عرق عامل اصلی آکنه است.

۵-از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست های حساس استفاده کنید. این کرم ها عاری از مواد حساسیت زا و ملتهب کننده است. همیشه خود را از آفتاب محافظت کنید و کلاه بگذارید و در دماهای بالا از محافظ های مخصوص استفاده کنید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *