افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چشم درد از دلایل تا درمان آن

3600ef9d5499521608cf21a18f70cb60

  • این نوع درد تقریبا دردی شایع بوده و زمانی آن را تجربه خواهید کرد که گرد و خاک یا غبار وارد چشم‌تان شود. ورود این نوع چیزهای بیرونی اغلب منجر به التهاب و قرمزی چشم شده و آب از آن سرازیر خواهد شد.

 

چشم، یکی از حساس‌ترین اعضای بدن بوده و حتی کوچک‌ترین آسیب به آن می‌تواند تبعات حادی به همراه داشته باشد. اگر دیدید چشم‌تان درد گرفته یا هر نوع احساس نامطلوبی در آن حس کردید، به هیچ وجه نباید آن را نادیده بگیرید چرا که اگر این مشکل بدتر شود،‌ ممکن است به قیمت از دست دادن بینایی‌تان تمام شود.
انواع چشم‌درد
معمولا چشم‌درد در دو شکل زیر رخ می‌دهد که عبارتند از:
-درد عدسی چشم: این درد بر روی سطح چشم رخ داده که می‌تواند به خارش، سوزش و یا خراش بیانجامد. معمولا وقتی به چشم‌تان آسیب وارد می‌شود این درد رخ خواهد داد. این نوع چشم‌درد را می‌توان به راحتی با قطره‌ چشم درمان نمود.
-درد حدقه چشم: این درد در داخل چشم رخ داده و با حس لرزش چشم، تیر کشیدن و یا زبری همراه خواهد بود. بهترین کار این است که اگر دچار هر نوع دردی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است نشانه یک بیماری جدی‌تر باشد.
دلایل درد چشم
-ورود یک جسم خارجی به داخل چشم
این نوع درد تقریبا دردی شایع بوده و زمانی آن را تجربه خواهید کرد که گرد و خاک یا غبار وارد چشم‌تان شود. ورود این نوع چیزهای بیرونی اغلب منجر به التهاب و قرمزی چشم شده و آب از آن سرازیر خواهد شد.
-آسیب
آسیب و جراحت به چشم یکی از دلایل درد چشم است. جراحت‌هایی مانند سوزش ناشی از مواد شیمیایی و یا سوزش ناشی از مجاورت با چیزهای داغ می‌تواند به درد حاد بیانجامد. از طرفی تماس مداوم و زیاد با مواد تحریک‌کننده‌ای مانند مواد رنگ‌زدا یا منابع نوری مانند خورشید هم می‌تواند مسبب بروز جراحت به چشم و درد در آن شود.
-گل‌مژه
این جوش قرمز به مانند یک برآمدگی بوده که به خاطر مسدود شدن غدد سبابه و اغلب در داخل یا لبه پلک چشم رخ می‌دهد. بروز آن نشانه بیماری حادی نبوده و ظرف چند روز خوب می‌شود.
درمان
-استراحت زیاد: هر وقت دچار هر نوع التهاب یا درد چشم شدید، بهترین کار این است که استراحت نموده و به آن فشار وارد نکنید. از تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر یا تلفن همراه هم تا حد امکان پرهیز کنید.
-آب‌درمانی: کمی آب سرد در چشم خود بریزید تا آن را پاک‌سازی کرده و التهاب آن را تسکین دهد.

 

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *