افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا گاهی کودکان دچار کم وزنی نوزاد می شود

چرا گاهی کودکان دچار کم وزنی نوزاد می شود

  • در این تحقیقات مشخص شده است که مواردی مانند وزن نوزاد مونث در هنگام تولد، میزان تحصیلاتی که او در زندگی خود تجربه کرده است و در کنار آنها وضعیت زندگی زناشویی او در دوران پیش از بارداری به اندازه ای مهم هستند که می توانند بر روی وزن فرزند او و حتی نوه های او نیز تاثیرگذار باشند.

 

حتی مادربزرگ ها نیز می توانند روی وزن جنین تاثیرگذاز باشند و بر وزن گیری وی اثر بگذارند!
دانشمندان فعال در دانشگاه کالیفرنیا دریافته اند که بسیاری از شاخصه های یک مادر در دوران پیش از بارداری می تواند بر روی وزن نوزادان تا دو نسل آینده نیز تاثیر داشته باشد.


در این تحقیقات مشخص شده است که مواردی مانند وزن نوزاد مونث در هنگام تولد، میزان تحصیلاتی که او در زندگی خود تجربه کرده است و در کنار آنها وضعیت زندگی زناشویی او در دوران پیش از بارداری به اندازه ای مهم هستند که می توانند بر روی وزن فرزند او و حتی نوه های او نیز تاثیرگذار باشند.


به این ترتیب کسانی که وزن کمتری در هنگام تولد دارند و از تحصیلات کمتر برخوردار هستند و رابطه زناشویی آنها ایده آل نیست، بیش از دیگران در خطر داشتن یک نوزاد دارای وزن پایین قرار خواهند داشت. علاوه بر این، این امر در صورت دختر بودن فرزند آنها، می تواند در تولد نوه زاده شده از این دختر نیز تاثیرگذار باشد.


«رابرت کین»، محقق این تحقیق، در این باره می گوید: «ما می دانیم کودکانی که با وزن پایین به دنیا می آیند، بیشتر از دیگران در معرض خطر ضعف جسمی قرار دارند.
به همین دلیل نیز بسیار مهم است که بتوانیم دلیل کم بودن وزن در هنگام تولد را کشف کنیم.»
نخستین گام های برداشته شده برای این تحقیقات به سال ۱۹۷۹ بازمی گردد.
در آن سال بود که یک نظرسنجی و تحقیقات جامع از تعداد ۱۵۸۰۰ مادر به عمل آمد و وزن فرزندان آنها در هنگام تولد مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه و در طول زمان، داده های مربوط به وضعیت اجتماعی این مادران نیز مورد بررسی قرار گرفت و نتایج تمامی این موارد توسط کین مورد استفاده قرار گرفتند.


«کین» در این باره می گوید: «میزان داشتن وزن پایین نوزاد برای مادرانی که خود در هنگام تولد وزن پایینی را داشته اند، دو برابر حالت عادی است.


با این وجود عوامل اجتماعی نیز نقشی موثر در این فرایند ایفا می کنند.
مواردی مانند وضعیت تحصیلی فرد و وضعیت زناشویی او می تواند در وزن کودک بسیار موثر باشد.
با قرار دادن این موارد در کنار یکدیگر در یک مدل سازی می توان به اطلاعات بسیار مهمی در این زمینه دست پیدا کرد.

 

 

منبع : تا سلامتی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *