افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا گاهی جنین بیش از حد حرکت می کند

  • شمارش حرکات جنین را در زمانی که جنین بیشترین فعالیت را در روز دارد انجام دهید. همچنین زمانی باشد بتوانید حرکات را در طول سه یا چهار ساعت ثبت کنید. بهتر است هر روز در یک ساعت یکسان تعداد حرکات را ثبت کنید.

شمارش حرکات جنین و تعداد ضربه های او یکی از مهم ترین روش های بررسی سلامتی او است. تمام خانم های باردار باید نحوه شمردن تعداد ضربات و حرکات جنین را بیاموزند.

حرکات جنین

یک جنین فعال معمولا یک جنین سالم است و تشخیص کاهش حرکات جنین فرصتی برای ملاحظه سلامتی او است.
شما معمولا کشش، چرخش، ضربه و تکان خوردن جنین در داخل شکم را هر روز احساس می کنید. برخی جنین ها فعال تر هستند. تمام جنین ها هنگامی که فعال نیستند خوابند. شما الگوی حرکات فرزند خود را در هنگام فعالیت متوجه می شوید.
فعالیت منظم جنین نشانه خوب بودن او است. مطالعات ارتباطی بین کاهش فعالیت جنین و نتایج ضعیف پس از تولد پیدا کرده اند. کاهش فعالیت جنین با مشکلاتی مانند تولد بچه مرده ارتباط دارد. بنابراین بیشتر مادرها حرکات جنین را نشانه سلامتی او می دانند.

چه زمانی حرکات جنین را حس می کنم؟

شما حرکات جنین را هر روز از هفته ۲۴ بارداری تا تولد حس می کنید. شمارش ضربه های جنین معمولا از هفته ۲۴ بارداری برای بررسی سلامتی او انجام می شود.

نحوه شمارش حرکات جنین

روش های زیادی برای شمارش حرکات جنین وجود دارد. رایج ترین نحوه شمارش حرکات جنین روش شمارش تا ده است.

روش شمارش تا ده:

حرکات جنین را هر روز در ساعتی مشخص و یک تا دو ساعت بعد از غذا بشمارید. بعد از شام زمانی مناسب است زیرا جنین بیشترین فعالیت را دارد.

  • حرکات را بر روی کاغذ بنویسید.
  • در کنار خود ساعت قرار دهید.
  • در هنگام شمارش به پهلو دراز بکشید، ترجیحا بر روی پهلوی چپ دراز بکشید.
  • زمان شروع حرکات را بنویسید.
  • هر حرکتی که حس می کنید مانند چرخش یا ضربه را بنویسید.
  • تا حرکت شماره ده بشمارید.
  • به طور ایده آل در طول دو ساعت باید حداقل ده حرکت را بشمارید. معمولا ده حرکت را در زمان کوتاه تری حس می کنید.
  • زمان پایان را بنویسید. زمان کل زمانی است که ده حرکت را شمارش کرده اید.

روش های زیادی برای شمارش حرکات جنین وجود دارد.
اگر مشکلی در حرکات جنین وجود دارد با پزشک خود صحبت کنید. بیشتر پزشک ها از خانم باردار می خواهند در صورت مشاهده موارد زیر با آن ها تماس بگیرد:

  • اگر در طول روز حرکتی حس نکردید.
  • اگر دو روز پشت سر هم شمارش ۴ حرکت طولانی شود.
  • اگر شمارش ۴ حرت بیش از یک ساعت به طول بینجامد.

بهتر است در دفتر تعداد حرکات و زمان آن ها را بنویسید و نمودار آن را رسم کنید. این کار به شما کمک می کند الگوی حرکات را مشاهده کنید و مدت زمان شمارش ده حرکت را بفهمید. همچنین نمودار انحراف از الگو را به شما نشان می دهد.

بهترین زمان و بهترین حالت برای شمارش حرکات جنین 

شمارش حرکات جنین را در زمانی که جنین بیشترین فعالیت را در روز دارد انجام دهید. همچنین زمانی باشد بتوانید حرکات را در طول سه یا چهار ساعت ثبت کنید. بهتر است هر روز در یک ساعت یکسان تعداد حرکات را ثبت کنید.
بهتر است پیش از ثبت حرکات جنین مقدار کمی غذا بخورید این کار باعث فعال تر شدن جنین می شود. همچنین می تواند ورزش سبک یا پیاده روی کنید. به پهلوی چپ خوابیدن بهترین حالت برای ثبت حرکات جنین است زیرا جنین می تواند فعال تر باشد. حتما ساعت داشته باشید و زمان شروع را ثبت کنید.

چه زمانی نیاز است برای حرکات جنین با پزشک تماس بگیرم؟

پزشک از شما می خواهد تعداد حرکات جنین را هر روز ثبت کنید. شمارش حرکات جنین به صورتی می باشد که حداقل ده حرکت در دو ساعت ثبت شود. اگر کاهش در حرکات جنین مشاهده کنید نشانه خوب نبودن جنین است.
اگر شمارش را مطابق  روش گفته شده انجام دادید و پس از دو ساعت ده حرکت را ثبت نکردید، چند ساعت صبر کنید و دوباره شمارش را انجام دهید. اگر بار دوم نیز در دو ساعت ده حرکت را ثبت نکردید به پزشک مراجعه کنید.
اگر در سه یا چهار روز انحراف قابل ملاحظه ای از الگوی حرکات جنین مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید.

 

منبع : اوما

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *