افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا پلک دچار ورم و التهاب می شود

چرا پلک دچار ورم و التهاب می شود

  • التهاب حاد پلک بدون زخم در واقع نوعی واکنش آلرژیک است. نمونه هایی از آن شامل ورم پوست پلک چشم٬ التهاب ملتحمه ی چشم به خاطر حساسیتهای فصلی و التهاب ملتحمه ی پوست پلک چشم است.

 

علل این بیماری در موارد مختلف متفاوت است٬ یعنی ممکن است حاد یا مزمن بوده و بر حسب اینکه در بخش بیرونی یا زیرین پلک رخ می‌دهد می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. با این حال٬ هنوز دلیل اصلی بروز این بیماری التهابی مشخص نشده است. التهاب حاد پلک چشم می‌تواند توأم با زخم یا بدون زخم باشد.
-التهاب حاد پلک توأم با زخم اغلب به دلیل عفونت – و عفونت باکتریایی و یا استفیلوکوکوس رخ می‌دهد. ممکن است علت آن به خاطر ویروس هم باشد – مثل ویروس هرپس سیمپلکس و ویروس واریسلا زوس‌تر.
-التهاب حاد پلک بدون زخم در واقع نوعی واکنش آلرژیک است. نمونه هایی از آن شامل ورم پوست پلک چشم٬ التهاب ملتحمه ی چشم به خاطر حساسیتهای فصلی و التهاب ملتحمه ی پوست پلک چشم است.
-در التهاب قدامی پلک که بر بخش بیرونی قسمت جلویی پلک‌ها تأثیر می‌گذارد٬ نوعی بیماری باکتریایی یا فرآیندی مربوط به پوست چربی رخ می‌دهد. افرادی که دچار این بیماری هستند صورت و پوست سرشان دچار التهاب پوست چربی شده که به این بیماری سرخی صورت هم می‌گویند.
-در التهاب خلفی پلک که بر بخش زیرین قسمت جلویی پلک‌ها تأثیر می‌گذارد٬ اختلالی در غده هایی در نزدیکی بخش پایه ی مژه‌ها ایجاد شده و باعث می‌شود این غده‌ها مواد روغنی خود را بیش از حد ترشح کرده و در آن ناحیه انسداد ایجاد شود.
نشانه‌ها و علائم التهاب پلک 
بارز‌ترین ویژگی التهاب پلک چشم مشکلات زیر است که برای پلک‌ها رخ می‌دهد:
-خارش
-قرمزی
-لایهلایه شدن
-پوسته دادن
این پوسته‌دار شدن ممکن است بسیار بارز باشد٬ خصوصا موقع بیدار شدن از خواب. در واقع تمام این علائم صبح‌ها موقع بیدار شدن بیشتر خود را نشان می‌دهد. بسیاری از افراد از علائم زیر می‌نالند:
-حساسیت به سوزش٬ خارش یا وجود شی خارجی در چشم
-آب زیاد چشم٬ اشک‌ها
-چسبناکی چشم‌ها
-حساسیت بیش از حد به روشنایی

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *