افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا پس از حمام پوست دست و پا چروک می شود

  • یکی از فرضیات این پدیده را این چنین توصیف میکند که اپیدرم ، یا لایه خارجی پوست، از سلولهای مرده کراتین تشکیل شده که وقتی برای مدت طولانی در آب قرار می گیرند، به جذب رطوبت  می پردازند. این جذب رطوبت باعث می شود که سلول ها متورم شوند.

 

چرا انگشتان بعد از حمام چروک میشوند؟
و تلاش می کردند تا دریابند چرا دستان (و گاهی پاهای شما) وقتی خیس می شوند،  چروکیده  می شوند.

یکی از فرضیات این پدیده را این چنین توصیف میکند که اپیدرم ، یا لایه خارجی پوست، از سلولهای مرده کراتین تشکیل شده که وقتی برای مدت طولانی در آب قرار می گیرند، به جذب رطوبت  می پردازند. این جذب رطوبت باعث می شود که سلول ها متورم شوند،

اما چون آنها هنوز به بافت زیرین متصل هستند، و بافت زیرین  نمی تواند گسترده شود، بافت بیرونی باید چروک شود تا به جبران سطح بزرگتر بپردازد.

اما این فرضیه زمانی رد میشود که این اتفاق برای افرادی که دچار آسیب عصبی شده اند نمی افتد در واقع این اتفاق نه به خاطر اشباح پوست بلکه ناشی از تکامل سیستم عصبی انسان است در واقع همان سیستمی که تنفس، ضربان قلب و تعریق را کنترل می‌کند باعث چروکیدگی انگشتان میشود که ناشی از انقباض رگ‌های خونی زیر پوست است.

این پدیده به افزایش چسبندگی پوست و در نتیجه راحت تر گرفتن اشیا کمک میکند(چروک‌ها در رابطه با اشیاء تر مزیتی را به ما اعطا می‌کنند، اما به‌ظاهر با اشیاء خشک مشکلی ندارند.)

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *