افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا شکم درد دارم

  • هیچ راه‌حل یکسانی برای همه افراد مبتلا به ریفلاکس اسید وجود ندارد. ویژگی‌های جسمانی هر فردی مختص به خودش است و حتی مواد غذایی خاصی که باعث سوزش سر معده می‌شوند، در افراد مختلف با هم تفاوت دارد. با این‌حال، وقتی به این نتیجه رسیدید که برخی از مواد غذایی باعث آزار شما می‌شوند، بهتر است آن را از رژیم غذایی کنار بگذارید

 

مشکلات مربوط به ناحیه شکم و دستگاه گوارش، جزء بدترین مشکلات هستند و گاهی اوقات می‌توانند باعث خجالت‌زدگی افراد شوند. اما این دردها انواع مختلفی دارند و هر کدام ممکن است به بخش خاصی مربوط باشند.

در ادامه با برخی از رایج‌ترین علائم مربوط به مشکلات شکم و دستگاه گوارش آشنا می‌شویم.

۱. سوزش در قفسه سینه (مشکل احتمالی: ریفلاکس اسید)
وقتی که کسی به ریفلاکس اسید مبتلا شود، اسید معده به سمت قفسه سینه برمی‌گردد. بیشتر افراد در این شرایط، دقیقا زیر قفسه سینه، احساس سوزش می‌کنند.

هیچ راه‌حل یکسانی برای همه افراد مبتلا به ریفلاکس اسید وجود ندارد. ویژگی‌های جسمانی هر فردی مختص به خودش است و حتی مواد غذایی خاصی که باعث سوزش سر معده می‌شوند، در افراد مختلف با هم تفاوت دارد. با این‌حال، وقتی به این نتیجه رسیدید که برخی از مواد غذایی باعث آزار شما می‌شوند، بهتر است آن را از رژیم غذایی کنار بگذارید. علاوه بر این، می‌توانید در حالت شیب‌دار (با زاویه ۱۵ درجه) بخوابید، تا اسید معده به سمت پایین برود و در جای خودش قرار بگیرد.

۲. درد در اطراف ناف (مشکل احتمالی: آپاندیسیت)
اگر کسی مشکل آپاندیس را تجربه کرده باشد، می‌داند که این حالت معمولا با درد مبهمی در اطراف ناف شروع می‌شود. هرچقدر که این درد بدتر شود، ناراحتی شدید به سمت استخوان ران پای راست سرایت می‌کند.

اگر با چنین حالتی مواجه شدید، هرچه زودتر خودتان را به بیمارستان برسانید چون حتما به جراحی نیاز دارید. اگر این مشکل را جدی نگیرید، خطر پاره شدن آپاندیس بالا می‌رود که واقعا خطرناک است. پس هر گز به این امید صبر نکنید که درد خودش بهتر شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *