افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا بهتر است پوست میوه ها را بخوریم ؟

 

  • یکی از سالم‌ترین پوست‌های میوه، پوست کیوی است که سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می‌باشد. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و خون را بصورت طبیعی رقیق می‌کند. پوست کیوی را هم می‌توانید در اسموتی یا سالادهای خود برای مزه‌ی بهتر مخلوط کنید.

نوبتش رسیده که عادات میوه خوردنتان را تغییر دهید. بعد از خواندن این مطلب، خواهید فهمید که چرا! همه‌ی ما از مغز میوه‌ها استفاده می‌کنیم و لذت می‌بریم و پوست آن را دور می‌اندازیم. ولیکن اگر به تمام قوت میوه‌ها نیاز دارید باید کمی بیشتر از دندان‌هایتان کار بکشید و پوست میوه‌ها را نیز به همراه آن‌ها بخورید.

فقط مطمئن باشید که پیش از خوردن پوست میوه، آنرا بخوبی شسته اید.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که در پوست میوه‌ها آنتی اکسیدان بیشتری به نسبت مغز آن‌ها وجود دارد. پوست میوه‌ها منبع غنی فیبر هستند که برای پیشگیری از بوجود آمدن یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ نقشی حیاتی بازی می‌کنند.

مواد گیاهی که با سرطان مبارزه می‌کنند در پوست میوه‌ها فراوانند. پوست میوه‌ها از آنجایی که کالری، قند و چربی کمی دارند، در کاهش سطح LDL کلسترول خیلی خوب عمل می‌کنند. همچنین باعث خواهند شد احساس سیری کنید، از این رو برای آن دسته از اشخاصی که در رژیم هستند عالی است.

در ادامه با مزیت خوردن پوست ۵ نوع میوه آشنا خواهید شد.

۱. پوست سیب، منبعی غنی از مواد مغذی

آیا شما هم مانند دیگران سیب را پس از پوست گرفتن می‌خورید؟ یک سیب تازه را باید با پوستش بخورید، چرا که منبع خوبی از کلسیم، ویتامین آ، آنتی اکسیدان و انواع مواد گیاهی برای مبارزه با سرطان است. همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است که در هضم غذا کمک بسیار می‌کند.

۲. پوست لیمو، عالی برای هضم غذا

پوست لیمو ممکن است کمی تلخ باشد، اما ارزشش را دارد! پوست لیمو می‌تواند به هضم غذا، کاهش درد شکم، بهبود جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک بسزایی کند. برای داشتن پوستی بهتر، هر روز پوست لیمو بخورید!

از آنجایی که پوست لیمو سرشار از بیوفلاونوئید مرکبات است، به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین میزان بالای کلسیم و ویتامین درون پوست لیمو برای سلامت استخوان نیز خوب است.

۳. پوست پرتقال، کمک به کاهش کلسترول

پوست پرتقال سرشار از مواد گیاهی و فلاونوئیدها است. پوست پرتقال جدای از اینکه به هضم سریع و کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کند، می‌تواند طعم و بوی بی‌نظیری به غذاهایتان ببخشد. می‌توانید آنرا به اسموتی‌هایتان اضافه کنید تا مزه‌ی بهتری بگیرند یا اینکه از آن در غذاهای سنتی همچون شیرین پلو استفاده کنید.

۴. پوست کیوی، منبع غنی آنتی اکسیدان

یکی از سالم‌ترین پوست‌های میوه، پوست کیوی است که سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می‌باشد. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و خون را بصورت طبیعی رقیق می‌کند. پوست کیوی را هم می‌توانید در اسموتی یا سالادهای خود برای مزه‌ی بهتر مخلوط کنید.

۵. پوست هندوانه، نیروگاهی از ویتامین‌ها

آیا تابحال سعی کرده‌اید پوست هندوانه را بخورید؟ اگرچه مثل مغزش آبدار و شیرین نیست، ولی بد هم نیست! در حقیقت پوست سفید هندوانه انبار ترکیبات مختلفی همچون ویتامین سی، بتا کاروتن، ویتامین آ، تیامین، لیکوپن، کلسیم، روی و آهن است. پس دفعه‌ی بعدی آنرا دور نمی اندازید، اینطور نیست؟

سعی کنید میوه‌های طبیعی و ارگانیک بخرید تا نتیجه‌ی بهتری از خوردن پوست آن‌ها بگیرید. بار دیگری که خواستید سیب یا پرتقالی نوش جان کنید، پیش از اینکه پوستش را بکنید، مزایای آنرا به خود یادآوری کنید و از خوردن تمام میوه لذت ببرید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *