افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا بعضی افراد مسن از شنوایی خوبی برخوردارند

  • ترمیم آسیب‌های شنیداری در پرندگان مانند ترمیم جراحت در انسان است. انسان‌ها قادر به بازسازی سلول‌های شنوایی گوش نیستند. به نظر می‌رسد که انسان‌ها این توانایی بازسازی سلول‌ها را در نقطه‌ای از تکامل از دست داده‌اند.

 

محققان آلمانی در مطالعات خود دریافتند جغدها در سنین پیری هم شنوایی قوی و مناسبی دارند که از این توان برای شکار استفاده می‌کنند. آنها پیشتر دریافته بودند سارها نیز جزء پرندگانی هستند که در برابر کاهش شنوایی طی سنین بالا مقاومند و سارهای پیر هم از شنوایی خوبی برخوردارند.

محققان دانشگاه «اولدنبورگ» آلمان معتقدند درک بهتر قدرت شنوایی در جغدها می‌تواند به ابداع درمان‌های جدید برای مشکلات شنوایی در انسان‌ها کمک کند.

پرندگان به طور طبیعی قادرند آسیب وارده به گوش داخلی را ترمیم کنند. ترمیم آسیب‌های شنیداری در پرندگان مانند ترمیم جراحت در انسان است. انسان‌ها قادر به بازسازی سلول‌های شنوایی گوش نیستند. به نظر می‌رسد که انسان‌ها این توانایی بازسازی سلول‌ها را در نقطه‌ای از تکامل از دست داده‌اند.

انسان مانند تمام پستانداران در سنین سالمندی از کاهش شنوایی رنج می‌برد. این ناتوانی به گونه‌ای پیش می‌رود که تا سن ۶۵ سالگی بیش از ۳۰ دسی‌بل از شنوایی انسان در حساسیت به فرکانس‌های بالا از دست می‌رود.

محققان اکنون مشغول مطالعه درباره تفاوت ین پرندگان و پستاندارانند تا بتوانند از این راه قابلیت ترمیم سلول‌های شنوایی را در پستانداران نیز ایجاد کنند.

حتی پیرترین جغدها با رسیدن به ۲۳ سالگی که دوران کهولت آنها محسوب می‌شود، علامتی از کاهش شنوایی مرتبط با بالا رفتن سن از خود نشان نمی‌دهند. به طور کلی، پرندگان شب‌ها با تکیه بر شنوایی خود شکار می‌کنند.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *