افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا برخی کودکان با پنجه پا راه می روند

download

 

خیلی از والدین نگران راه رفتن کودک نوپای خود روی پنجه پا هستند در این جا به بیان این که چرا برخی کودکان با پنجه پا راه می روند پاسخ می دهیم .

شیرین زمانی ، در ارتباط با راه رفتن با نوک انگشتان پا در کودکان اظهار داشت:‌ کودکانی که تازه شروع به راه رفتن کرده و میانگین سنی ۹ تا یک سال و ۸ ماه را دارند، راه رفتن از طریق نوک پا یا انگشتان پا عمدتاً مسئله خاصی نیست و نیاز به درمان ندارد.
وی با اشاره به اینکه در بیشتر موارد کودکانی که با انگشتان پا راه می‌روند به صورت خود به خودی این مشکل در آنها رفع می‌شود،‌ افزود: در صورت استمرار این روش راه رفتن در کودک پزشک پس از معاینه ورزش‌های خاص توصیه کرده و با توصیه‌هایی به پدر و مادر اصلاح عادت راه رفتن را در کودک ایجاد می‌کند.
متخصص ارتوپدی با تأکید بر اینکه بهتر است کودکانی که پس از یکسال راه رفتن هنوز مشکل نوک پا راه رفتن را دارند حتماً‌ به ارتوپدی اطفال ارجاع داده شوند، گفت:‌ برخی از مشکلات عصبی و مغزی همچون فلج مغزی خفیف می‌تواند از نشانه‌های آن راه رفتن با نوک پا باشد لذا مراجعه به ارتوپدی اطفال در این شرایط ضرورت دارد.
زمانی تصریح کرد: اکثر کودکان به دلایل ارثی با این مشکل مواجه بوده و اکثراً به صورت خود به خودی راه رفتن در آنها اصلاح شده و در غیر اینصورت از طریق فیزیوتراپی و کاردرمانی با توصیه پزشک برای درمان اقدام می‌شود البته در موارد خیلی نادر نیز این مسئله نیاز به جراحی دارد

 

پزشکین : چرا برخی کودکان با پنجه پا راه می روند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *