افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا باید سیب زمینی بخوریم

 

  • سرشار از ویتامین‌های مهم گروه B: وجود ویتامین‌های گروه B برای نوسازی سلول‌ها٬ ساخت DNA و پروتئین٬ تولید انرژی و تولید ترکیبات تقویت کننده خلق و خو مثل سروتونین٬ ضروری و مهم است. سیب زمینی٬ مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های گروه ب را دارد.

 

 

 سیب زمینی٬ کربوهیدرات صرف نیست. بی جهت نیست که این ماده غذایی از دوران باستان در فرهنگ غذایی ملل مختلف برای خود جای باز کرده است.

به نقل از  huffingtonpost در اینجا به ۵ فایده سیب زمینی برای سلامتی اشاره شده است:
سرشار از مواد معدنی قابل جذب برای بدن: سیب زمینی٬ حاوی پتاسیم٬ منیزیم٬ مس٬ کلسیم٬ فسفر٬ روی و آهن است. این مواد معدنی برای فعالیت بدن٬ ضروری هستند.
سرشار از ویتامین ث: یک سیبزمینی متوسط٬ ۴۰ میلی گرم ویتامین C دارد. گرچه٬ ۳۰ درصد از این ویتامین C در اثر پخت از بین می‌رود اما همچنان٬ ۱۵ میلی گرم از آن باقی می‌ماند که می‌تواند مقدار قابل توجهی از ویتامین C مورد نیاز روزانه را فراهم کند.
کمک به احساس سیری: به منظور کاهش وزن از سیب زمینی پخته یا کبابی استفاده کنید تا هم مواد مغذی در اختیار بدن شما قرار بگیرد و هم مدت بیشتری احساس سیری کنید.
سرشار از ویتامین‌های مهم گروه B: وجود ویتامین‌های گروه B برای نوسازی سلول‌ها٬ ساخت DNA و پروتئین٬ تولید انرژی و تولید ترکیبات تقویت کننده خلق و خو مثل سروتونین٬ ضروری و مهم است. سیب زمینی٬ مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌های گروه ب را دارد.
منبع کامل پروتئین‌ها: پروتئین موجود در سیب زمینی کامل بوده و هر ۹ اسیدآمینه ضروری را برای بدن فراهم می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *